زندان نقده؛ اعزام به مرخصی مراد مرادی و شفیع محمدنژاد، دو زندانی سیاسی اهل پیرانشهر

مراد مرادی و شفیع محمدنژاد

مراد مرادی و شفیع محمدنژاد، زندانیان سیاسی پس از تودیع قرار وثیقه به مرخصی اعزام شدند.  آقای مرادی در حال سپری کردن محکومیت دو سال و دو ماه و 15 روزه خود و آقای محمدنژاد درحال سپری کردن حبس پنج ساله خود هستند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز یکشنبه 11 اردیبهشت ماه 1401، مراد مرادی  فرزند خدر متاهل و دارای سه فرزند اهل روستای خرنج از توابع شهرستان پیرانشهر و شفیع محمدنژاد، اهل پیرانشهر، دو زندانی سیاسی محبوس در زندان نقده، پس از تودیع وثیقه به مرخصی اعزام شدند.

بر اساس این گزارش، این زندانیان سیاسی به ترتیب در حال سپری کردن دوران حبس تعزیری دو سال و دو ماه و 15 روزه و همچنین حبس تعزیری پنج ساله خود با اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» هستند.

مراد مرادی، در تاریخ ۱۰ بهمن ماه ۱۴۰۰ و شفیع محمدنژاد هم در تاریخ ۸ اسفند ماه ۱۴۰۰، برای سپری کردن دوران حبس تعزیری خود بازداشت و به زندان شهرستان نقده از توابع استان آذربایجان غربی منتقل شدند.

مراد مرادی، در تاریخ ۲۵ تیر ماه ۱۳۹۹، در سه راه جلدیان، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه یکی از ارگانهای امنیتی و طی‌ مراحل بازجوئی اوایل شهریور ماه ۱۳۹۹ با تودیع وثیقه آزاد شد.

همچنین شفیع محمدنژاد نیز در تاریخ ۱۹ آبان ماه ۱۳۹۹، توسط ماموران امنیتی در استان آذربایجان غربی بازداشت و جهت بازجوئی به بازداشتگاه یکی از ارگانهای امنیتی در شهر ارومیه مرکز این استان منتقل و اوایل دی ماه ۱۳۹۹، پس از اتمام مراحل بازجویی و تفهیم اتهام با تودیع وثیقه تا اتمام مراحل دادرسی آزاد شد.

مراد مرادی، در پائیز سال ۱۴۰۰، با آغاز مراحل دادرسی، توسط شعبه دادگاه انقلاب پیرانشهر با اتهام «اقدام علیه امنیت ملی از طریق عضویت در یکی از احزاب کُرد مخالف نظام» محاکمه و به تحمل ۳ سال و ۶ ماه و ۱ روز حبس تعزیری محکوم شد و با توجه به عدم اعتراض و اعلام تسلیم به رای حبس تعزیری او به ۲ سال و ۲ ماه و ۱۵ روز کاهش پیدا کرد.

شفیع محمدنژاد هم در تاریخ ۳۰ دی ماه ۱۴۰۰، با اتهام«اقدام‌علیه امنیت ملی از طریق همکاری با یکی از احزاب مخالف نظام»توسط شعبه دادگاه انقلاب شهرستان پیرانشهر به ریاست قاضی عبدالله آقایی، محاکمه و به تحمل ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد.

مراد مرادی و شفیع محمدنژاد، در دوران بازجوئی از حق دسترسی به وکیل و سایر حقوق شهروندی یک متهم محروم بودند.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل