شهرستان سقز؛ صلاح سرخی، معلم و فعال صنفی فرهنگیان با تودیع قرار وثیقه آزاد شد

صلاح سرخی

صلاح سرخی، فعال صنفی فرهنگیان پس از اتمام مراحل بازجویی و تفهیم اتهام با تودیع وثیقه آزاد شد.  او با احضار به پلیس امنیت بازداشت شده بود. آقای سرخی پس از اتمام مراحل بازجویی به صورت موقت تا تشکیل جلسه دادرسی آزاد شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از کانون صنفی معلمان ایران، در ساعات پایانی دوشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، صلاح سرخی، معلم و فعال صنفی فرهنگیان، ساکن بخش زیویه از توابع شهرستان سقز در استان کردستان، پس از اتمام مراحل بازجویی و تفهیم اتهام با تودیع وثیقه تا اتمام مراحل دادرسی آزاد شد.

براساس این گزارش، صلاح سرخی، با تودیع وثیقه بطور موقت آزاد شده و باید در انتظار دریافت ابلاغیه جلسه بازپرسی و یا تشکیل جلسه دادرسی خود باشد.

همچنین، صبح ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، جمعی از فرهنگیان شهرستان سقز از توابع استان کردستان در مقابل خانه این فعال صنفی فرهنگیان به نشانه ابراز همدلی تجمع کرده بودند.

صلاح سرخی، در تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، پس از احضار به پلیس امنیت شهرستان سقز جهت طی مراحل بازجوئی بازداشت شده بود.

پیش از بازداشت این فعال صنفی فرهنگیان، محل سکونت او توسط ماموران امنیتی تفتیش و برخی وسائل ارتباطی شخصی او توقیف شده بود.

حکومت ‎ایران، علیرغم تاکید آزادی برگزاری ‎تجمعات در اصل ۲۷ ‎قانون اساسی، اجازه برگزاری ‎تجمعات اعتراضی مسالمت آمیز را در فضای غیر امنیتی به تشکل‌های مستقل صنفی نمی‌دهد و در صورت برگزاری تجمع، فعالان مدنی را با ‎احضار یا ‎بازداشت آنها و یا با اتهامات واحی بازجوئی و تهدید می کند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید