فعال صنفی فرهنگیان جلفا؛ لطیف روزیخواه، به جهت ادامه حبس خود بازداشت و راهی زندان شد

لطیف روزیخواه

لطیف روزیخواه، معلم و فعال صنفی فرهنگیان برای تحمل ادامه حبس تعزیری خود بازداشت شد.  او پیشتر توسط دادگاه انقلاب شهرستان جلفا، به هفت ماه حبس تعزیری محکوم شده بود. مصادیق اتهامات این معلم فعالیت تبلیغی علیه نظام، عنوان شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از کانون صنفی معلمان ایران، روز یکشنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، لطیف روزیخواه، معلم و فعال صنفی فرهنگیان، ساکن شهرستان جلفا از توابع استان آذربایجان شرقی، پس از لغو آزادی مشروط برای تحمل حبس تعزیری خود بازداشت و به زندان این شهر منتقل شد.

براساس این گزارش، بازداشت لطیف روزیخواه یک ساعت قبل از آغاز تجمع اعتراضی فرهنگیان در تاریخ ۱۱ اردیبهشت ماه به دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جلفا صورت گرفت.

لازم به ذکر است، در تاریخ ۲۱ بهمن‌ماه ۱۴۰۰، لطیف روزیخواه، برای سپری کردن دوران حبس تعزیری ۷ ماه خود بازداشت و به زندان جلفا منتقل شد و چندی بعد با تائید درخواست آزادی مشروط این فعال صنفی فرهنگیان اواخر اسفند ماه ۱۴۰۰ آزاد شده بود.

لطیف روزیخواه، در تاریخ ۱۹ آبان ماه ۱۴۰۰، توسط شعبه دادگاه انقلاب شهرستان جلفا، با اتهام《فعالیت تبلیغی علیه نظام》محاکمه شد.

در تاریخ ۲۶ آبان ۱۴۰۰، این فعال صنفی فرهنگیان، ابلاغیه حکم خود را پس از مراجعه به دفتر شعبه دادگاه انقلاب دریافت و به تحمل ۷ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

حکومت ‎ایران، علیرغم تاکید آزادی برگزاری ‎تجمعات در اصل ۲۷ ‎قانون اساسی، اجازه برگزاری ‎تجمعات اعتراضی مسالمت آمیز را در فضای غیر امنیتی به تشکل‌های مستقل صنفی نمی‌دهد و در صورت برگزاری تجمع، فعالان مدنی را با ‎احضار یا ‎بازداشت آنها و یا با اتهامات واحی بازجوئی و تهدید می کند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید