دادگاه انقلاب اشنویه؛ مهران سلیمان پور، به 13 ماه و 15 روز با احتساب ایام بازداشت محکوم شد

مهران سلیمان پور

مهران سلیمان پور، اهل روستای آلیان از توابع دشت بیل در شهرستان اشنویه به تحمل 13 ماه 15 روز حبس تعزیری محکوم شد.  مصادیق اتهامات وارده به این شهروند همکاری با یکی از احزاب کُرد مخالف نظام، عنوان شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، طی روزهای اخیر، مهران سلیمان پور، اهل روستای آلیان از توابع بخش دشت بیل در شهرستان اشنویه واقع در استان آذربایجان غربی، پس از اعلام تسلیم به رای در مجموع به تحمل 13ماه 15 روز حبس تعزیری محکوم شد.

براساس این گزارش، اتهامی که منجر به صدور 13 ماه و 15روز حبس تعزیری به احتساب روزهای بازداشت اولیه بر علیه مهران سلیمان پور شد«همکاری با یکی از احزاب اپوزیسیون کُرد مخالف نظام» است.

لازم به ذکر است، در تاریخ ۲۲ اسفند ماه ۱۴۰۰، شعبه یک دادگاه انقلاب شهرستان اشنویه از توابع استان آذربایجان غربی به ریاست قاضی رضایی با صدور دادنامه ای مهران سلیمان پور را به اتهام《همکاری با یکی از احزاب کُرد مخالف نظام》محاکمه و اواخر اسفند ماه ۱۴۰۰، به تحمل ۱ سال و ۶ ماه حبس تعزیری با احتساب روزهای بازداشت اولیه محکوم کرد.

مهران سلیمان پور، در تاریخ ۳ تیر ماه ۱۴۰۰، توسط ماموران اطلاعات سپاه پاسداران در منزل شخصی خود در روستای آلیان از توابع شهرستان اشنویه پس از تفتیش منزل و ضبط وسائل شخصی به همراه هاشم خوران، بازداشت و جهت بازجوئی به بازداشتگاه آن ارگان امنیتی در شهر ارومیه منتقل شده بود.

در تاریخ ۲۴ تیر ماه ۱۴۰۰، مهران سلیمان پور، پس از اتمام مراحل بازجویی و تفهیم اتهام با تودیع وثیقه ای به مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان تا اتمام مراحل دادرسی از بازداشتگاه اطلاعات سپاه شهر ارومیه آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید