عفو بین‌الملل: مقامات ایران جان و سلامتی سعدا خدیرزاده را به بازی گرفته‌اند

سعدا خدیرزاده

کمپین / عفو بین‌الملل در واکنش به وضعیت سعدا خدیرزاده، زن باردار بازداشت شده در زندان ارومیه که در اعتراض به بلاتکلیفی‌اش دست به اعتصاب غذا و دارو زده، اعلام کرد: بازداشت وی مغایر معیارهای دادرسی منصفانه است و از نظر قوانین بین‌المللی خودسرانه محسوب می‌شود.

مقامات ایران در اقدامی بیرحمانه جان و سلامت یک زن زندانی باردار به نام سعدا خدیرزاده را به بازی گرفته‌اند. این زندانی کرد که به شکل خودسرانه در بند زنان زندان ارومیه در استان آذربایجان غربی بازداشت شده است، در هشتمین ماه بارداری است و از بیمارهای‌های قلبی و کلیوی رنج می‌برد. با این حال، مسئولان او را از دسترسی به مراقبت‌های پزشکی تخصصی که نیازمند اعزام به یک مرکز درمانی خارج از زندان است محروم کرده‌اند.

سعدا خدیرزاده از روز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ در اعتراض به هفت ماه بازداشت، بدون اعلام عناوین اتهامی یا ارائه هرگونه اطلاعات به وی از سوی مقامات و همچنین محرومیت از مراقبت های پزشکی تخصصی که وضعیت سلامتی بسیار بدی را برای او به همراه داشته، دست به اعتصاب غذا و دارو زده است. در اوایل دی ماه 1400، پزشکان زندان توصیه کردند که او به مراقبت‌های پزشکی تخصصی در خارج از زندان نیاز دارد، اما مقامات دادستانی در همدستی با ماموران وزارت اطلاعات او را از چنین مراقبت‌های پزشکی محروم کرده‌اند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید