زندان مرکزی ارومیه؛ بهاالدین مصطفی‌نژاد زندانی سیاسی به صورت مشروط آزاد شد

بهاالدین مصطفی‌نژاد

بهاالدین مصطفی‌نژاد، زندانی سیاسی اهل یکی از روستاهای پیرانشهر به صورت مشروط از زندان ارومیه آزاد شد. او پیشتر به مصادیق اتهاماتی همچون همکاری با یکی از احزاب کُرد مخالف نظام، به دو سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

به گزاش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز پنج‌شنبه 15 اردیبهشت‌ماه 1401، یک زندانی سیاسی به نام بهاالدین مصطفی‌نژاد ٣٠ ساله فرزند محمد اهل روستای “برکمران” از توابع پیرانشهر به صورت مشروط از زندان مرکزی ارومیه آزاد شد.

بر اساس این گزارش، این شهروند 27 آبان‌ماه ١٤٠٠ از سوی شعبه اول دادگاه نظامی یک ارومیه به اتهام همکاری با یکی از احزاب کُرد مخالف نظام، به دو سال حبس تعزیری با احتساب ایام بازداشت قبلی محکوم شد. این حکم در دادگاه تجدیدنظر عیناً تأیید شده بود.

آقای مصطفی‌نژاد روز شنبه شانزدهم مردادماه ١٤٠٠ بدون ارائه حکم قضایی از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و جهت بازجویی به بازداشتگاه اطلاعات سپاه در ارومیه منتقل شده بود.

این زندانی کُرد پس از اتمام دوران بازجویی به زندان ارومیه منتقل و طی مدت بازداشت از “دسترسی به وکیل” و “ملاقات با خانواده” محروم بوده و تنها یک بار تماس تلفنی پنج دقیقه‌ای را با خانواده‌اش داشته است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید