اجرای احکام دادسرای سلماس؛ عباس نیکروان، جهت اجرای حکم حبس بازداشت و روانه زندان شد

عباس نیکروان

عباس نیکروان، فعال ترک (آذربایجانی) ساکن شهرستان سلماس، جهت اجرای حکم حبس بازداشت و به زندان این شهرستان منتقل شد. آقای نیکروان پیشتر توسط دادگاه کیفری دو شهرستان سلماس به ۹۱ روز حبس تعزیری محکوم شده بود. وی به مصادیق اتهاماتی همچون فعالیت تبلیغی علیه نظام در فضای مجازی، محاکمه شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، امروز شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، عباس نیکروان، فعال ترک (آذربایجانی) ساکن شهرستان سلماس، جهت اجرای حکم حبس بازداشت و به زندان این شهرستان منتقل شد.

عباس نیکروان، ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ توسط نیروهای امنیتی در سلماس بازداشت و به اداره اطلاعات اورمیه منتقل شده و ۳۰ شهریور با تودیع قرار وثیقه تا پایان مراحل دادرسی از زندان مرکزی اورمیه آزاد شده بود.

آقای نیکروان پیشتر توسط دادگاه کیفری دو شهرستان سلماس به ۹۱ روز حبس تعزیری محکوم شده بود.

عباس نیکروان در تاریخ ۱۴ شهریورماه سال گذشته توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به اداره اطلاعات ارومیه منتقل شد. وی نهایتا در تاریخ ۳۰ شهریورماه، با تودیع قرار وثیقه از زندان ارومیه آزاد شد.

این فعال ترک (آذربایجانی) پیش از این نیز سابقه بازداشت داشته است. وی در تاریخ ۱۴ تیرماه ۹۷ همزمان با مناسبت گردهمایی سالانه قلعه بابک بازداشت و در تاریخ ۲۰ تیرماه همان سال با تودیع قرار وثیقه آزاد شده بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل