آذربایجان شرقی؛ لطیف روزیخواه، معلم بازنشسته از زندان جلفا به صورت مشروط آزاد شد

لطیف روزیخواه

لطیف روزیخواه، معلم بازنشسته و فعال صنفی فرهنگیان، از زندان جلفا آزاد شد. این فرهنگی بازنشسته به صورت مشروط از زندان آزاد شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از کانون صنفی معلمان‌ایران، روز یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، لطیف روزیخواه، معلم بازنشسته و فعال صنفی فرهنگیان، اهل شهرستان جلفا از توابع استان آذربایجان شرقی، بصورت مشروط از زندان شهرستان جلفا آزاد شد.‌ این فعال صنفی فرهنگیان در مجموع به تحمل ۷ ماه حبس تعزیری محکوم شده است.

براساس این گزارش، آزادی لطیف روزیخواه بصورت مشروط صورت گرفته و رای صادره در خصوص حبس تعزیری او بصورت باز است و در صورت فعالیت، این فعال صنفی فرهنگیان به زندان بازگردانده می شود.

لازم به ذکر است، لطیف روزیخواه، در تاریخ ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، همزمان با برگزاری تجمعات سراسری فرهنگیان، پس از لغو آزادی مشروط برای تحمل ادامه حبس تعزیری خود بازداشت و به زندان جلفا منتقل شده بود.

این فعال صنفی فرهنگیان و عضو هیت مدیره کانون صنفی معلمان استان آذربایجان شرقی، در تاریخ ۲۱ بهمن‌ماه ۱۴۰۰، برای سپری کردن دوران حبس تعزیری ۷ ماه خود بازداشت و به زندان جلفا منتقل شد و اواخر اسفند ماه ۱۴۰۰، بصورت مشروط آزاد شده بود.

لطیف روزیخواه، در تاریخ ۱۹ آبان ماه ۱۴۰۰، توسط شعبه دادگاه انقلاب شهرستان جلفا، با اتهام《فعالیت تبلیغی علیه نظام》محاکمه شد.

در تاریخ ۲۶ آبان ۱۴۰۰، این فعال صنفی فرهنگیان، ابلاغیه حکم خود را پس از مراجعه به دفتر شعبه دادگاه انقلاب دریافت و به تحمل ۷ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید