بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج؛ مسعود نیکخواه، فعال صنفی فرهنگیان با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت آزاد شد

مسعود نیکخواه

مسعود نیکخواه، فعال صنفی فرهنگیان پس از اتمام مراحل بازجویی و تفهیم اتهام آزاد شد. آزادی این معلم با تودیع قرار وثیقه و به صورت موقت صورت گرفته است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران، امروز چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، مسعود نیکخواه، معلم و فعال صنفی فرهنگیان، ساکن شهرستان مریوان از پس از اتمام مراحل بازجویی و تفهیم اتهام با تودیع وثیقه آزاد شد.

براساس این گزارش، آزادی مسعود نیکخواه با تودیع قرار وثیقه صورت گرفته و این فعال صنفی فرهنگیان باید در انتظار دریافت ابلاغیه جلسه بازپرسی یا دادرسی خود باشد.

لازم به ذکر است، مسعود نیکخواه، در تاریخ ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، به همراه اسکندر لطفی اعتصاب غذا کرده بودند.

مسعود نیکخواه، در ساعات پایانی شنبه ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، توسط ماموران امنیتی شهرستان مریوان بازداشت و جهت بازجوئی به بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج منتقل شده بود.

حکومت ‎ایران، علیرغم تاکید آزادی برگزاری ‎تجمعات در اصل ۲۷ ‎قانون اساسی، اجازه برگزاری ‎تجمعات اعتراضی مسالمت آمیز را در فضای غیر امنیتی به تشکل‌های مستقل صنفی نمی‌دهد و در صورت برگزاری تجمع، فعالان مدنی را با ‎احضار یا ‎بازداشت آنها و یا با اتهامات واحی بازجوئی و تهدید می کند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید