فرهنگیان استان فارس؛ در تجمع فرهنگیان دستکم ۸ تن بازداشت شدند / بازداشتها ادامه دارد

فرهنگیان استان فارس

ماموران امنیتی در یورشهای گسترده به منازل فعالان صنفی فرهنگی استان فارس آنها را بازداشت کردند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران، امروز پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، غلامرضا غلامی کنداری، مهرداد یغمایی، افشین رزمجو، محمد عالیشوندی، اصغر امیرزادگان، محمدعلی زحمتکش به همراه ۲ تن از زنان فرهنگی با هویت نامشخص، در مجموع ۸ تن از فعالان صنفی فرهنگیان‌ساکن استان فارس، در پی یورش ماموران امنیتی به منازل این شهروندان پس از تفتیش منازل و ضبط برخی وسائل شخصی بازداشت شدند.

براساس این گزارش، ماموران امنیتی با یورشهای هماهنگ حدود ۳ ساعت پیش از آغاز تجمع اعتراضی فرهنگیان ابتدا به منزل شخصی محمدعلی زحمتکش، بازرس انجمن صنفی معلمان استان فارس یورش برده و این فعال صنفی را پس از بازداشت در ساعت‌۱ و ۳۰ دقیقه عصر آزاد کردند.

همچنین ماموران امنیتی با ورود به منزل شخصی غلامرضا غلامی کنداری و افشین رزمجو، دو عضو انجمن صنفی معلمان استان فارس، پیش از آغاز تجمع اعتراضی به منزل او یورش برده و پس از ضبط وسائل ارتباطی این فعال صنفی را بازداشت کردند.

با توجه به اعلام شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران، ماموران امنیتی محمدعالیشوندی و مهرداد یغمایی، دو عضو دیگر هیت مدیره انجمن صنفی فرهنگیان استان فارس را به شدت مورد ضرب و جرح قرار دادند و این ۲ فعال صنفی فرهنگیان با سر و صورت خون آلود بازداشت شدند.

همچنین ماموران امنیتی پس از بازداشت اصغر امیرزادگان، دبیر بازنشسته و کارشناس ریاضیات را پس از بازداشت به مکان نامعلومی منتقل کردند و از وضعیت این فعال صنفی فرهنگیان هیچ اطلاعی در دسترس نیست.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید