علی نوری زاد؛ به دادسرای فشافویه احضار شد

علی نوری زاد

علی نوری زاد، برای حضور در جلسه بازپرسی و تفهیم اتهام به شعبه دادسرای فشافویه احضار شد. و به جهت آخرین دفاع، به اتهاماتی همچون نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی، که اخیرا برای وی گشوده شده است محاکمه خواهد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، علی نوری زاد، فرزند محمد نوری زاد، با دریافت ابلاغیه ای کتبی برای دفاع از اتهام«نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی» در پرونده جدید به دادسرای فشافویه احضار شد. علی نوری زاد، در بهمن ماه سال گذشته پس از سپری کردن بخشی از حبس تعزیری سه ساله خود بطور مشروط آزاد شد.

براساس ابلاغیه صادره که توسط شعبه ۱۰۲ دادگاه عمومی بخش فشافویه تهران صادر شده از علی نوری زاد خواسته شد تا ظرف مدت پنج روز از تاریخ دریافت این ابلاغیه به شعبه مذکور مراجعه کند.

لازم به ذکر است، در تاریخ ۵ بهمن ماه ۱۴۰۰، علی نوری زاد، پس از سپری کردن ۱ سوم مجموع حبس تعزیری ۳ سال و ۶ ماه خود بطور مشروط از اندرزگاه ۸ زندان اوین آزاد شد.

در تاریخ ۲۰ مرداد ماه ۱۳۹۹، شعبه ۱ اجرای احکام کیفری دادسرای امنیت تهران به ریاست محمدمهدی براعه با ارسال ابلاغیه ای علی نوریزاد را برای سپری کردن دوران حبس تعزیری ۳ سال و ۶ ماه خود فراخواند و در تاریخ ۱۲ مهر ماه ۱۳۹۹، علی نوریزاد، پس از مراجعه به زندان اوین بازداشت و به بند قرنطینه این زندان منتقل شد.

علی نوریزاد, در تاریخ ۲ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران، از بابت اتهامات《اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشو از طریق شرکت در تجمعات دی ماه ۱۳۹۸》،《فعالیت تبلیغی علیه نظام》،《توهین به رهبری》، محاکمه و در مجموع به تحمل ۴ سال و ۲ ماه حبس تعزیری و ۲سال محرومیت از عضویت در احزاب و گروهها و دسته جات سیاسی محکوم شد. این حکم در دادگاه تجدیدنظر استان تهران عیناً تائید و با اعمال ماده ۱۳۴ از قانون مجازات اسلامی اجرای ۳ سال و ۶ ماه آن اجرائی شده بود.

علی نوریزاد، در تاریخ ۲۱ دی ماه ۱۳۹۸، در تهران و در جریان تجمعات اعتراضی به ساقط کردن هواپیمای مسافربری پی اس ۷۵۲ اوکراین توسط ماموران لباس شخصی بازداشت شد.

این شهروند، در تاریخ ۱۳ بهمن ماه ۱۳۹۸، پس از تحمل ۱۹ روز سلول انفرادی و بازجویی با تودیع قرار وثیقه ای به مبلغ ۸۵۰ میلیون تومان بطور موقت آزاد شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل