دادگاه انقلاب شهر سنندج؛ افشین حسین پناهی، به یک سال حبس تعزیری محکوم شد

افشین حسین پناهی

دادگاه انقلاب شهر سنندج، با صدور دادنامه ای افشین حسین پناهی را به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم کرد. مصادیق اتهامات وارده به او همکاری با یکی از احزاب کُرد مخالف نظام و فعالیت تبلیغی علیه نظام، عنوان شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز شنبه ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، افشین حسین پناهی، فعال مدنی ساکن سنندج، توسط شعبه یک دادگاه انقلاب این شهر به ریاست قاضی سعیدی به صورت غیابی، به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

بر اساس این گزارش، این فعال مدنی پیشتر هم در دو پرونده جداگانه که در پرونده اول پس از تحمل حبس تعزیری و در پرونده دوم بطور مشروط آزاد شده بود.

براساس این حکم که در تاریخ ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، به افشین حسین پناهی ابلاغ شد اتهامات او《فعالیت تبلیغی علیه نظام》است.

لازم به ذکر است، جلسه دادگاهی بصورت حضوری برای افشین حسین پناهی برگزار نشد و این حکم بصورت غیابی صادر شده است.

افشین حسین پناهی، در آبان ماه ۱۴۰۰، پس از احضار به اداره اطلاعات شهر سنندج از بابت اتهام مذکور بازجوئی و سپس پرونده او جهت طی مراحل بازپرسی و تنظیم کیفرخواست به شعبه ۲ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب سنندج ارجاع و این فعال مدنی پس از احضار به جلسه بازپرسی، تفهیم اتهام شد.

این فعال مدنی، در پرونده دوم خود، در تاریخ ۷ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹، پس از سپری کردن بخشی از مجموع حبس تعزیری ۸ سال و ۶ ماهه خود بطور مشروط آزاد شد.

در تاریخ ۴ آبان ماه ۱۳۹۶، شعبه ۱ دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی سعیدی، پس از اتمام مراحل دادرسی، افشین حسین پناهی را به اتهام《همکاری با یکی از احزاب کُرد مخالف نظام》و《فعالیت تبلیغی علیه نظام》در مجموع تحمل ۸ سال ۶ ماه حبس تعزیری محکوم کرد. این حکم در تاریخ ۷ فروردین ماه ۱۳۹۷، توسط شعبه دادگاه تجدیدنظر استان کردستان عینا تائید شد.

افشین حسین پناهی، در تاریخ ۵ تیر ماه ۱۳۹۶، به همراه برادر خود رامین حسین پناهی، توسط ماموران اداره اطلاعات سنندج بازداشت و جهت بازجوئی به بازداشتگاه این ارگان امنیتی منتقل و پس از اتمام مراحل بازجویی به زندان مرکزی سنندج منتقل شد.

این فعال مدنی، در سال ۱۳۹۰ هم در جریان پیگیری پرونده مشکوک برادر خود اشرف حسین پناهی، پس از بازداشت و طی مراحل بازپرسی و تفهیم اتهام در مرحله دادرسی با اتهام《فعالیت تبلیغی علیه نظام》محاکمه و به تحمل ۱ سال حبس تعزیری محکوم و پس از سپری کردن دوران حبس خود آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید