روح الله مردانی فعال صنفی فرهنگیان، به دادسرای اوین احضار شد

روح الله مردانی

دادسرای زندان اوین با ارسال ابلاغیه ای کتبی روح الله مردانی، فعال صنفی فرهنگیان را احضار کرد. او پیش‌تربه مصادیق اتهاماتی هم‌چون نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی از طریق سامانه رایانه‌ای، تمرد از دستور ماموران امنیتی حین انجام وظیفه، عنوان شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، روح الله مردانی، معلم و فعال صنفی فرهنگیان، با دریافت ابلاغیه ای کتبی به شعبه ۲ بازپرسی دادسرای زندان اوین احضار شد.

بر اساس این گزارش، روح الله مردانی، در بهمن ماه ۱۳۹۶ هم و در جریان تجمعات اعتراضی بازداشت و به تحمل ۲ سال حبس تعزیری محکوم شد و در حالی که ۳ ماه تا اتمام دوران حبس او باقی مانده بود آزاد شد.

براساس ابلاِغیه ای که به دست این فعال صنفی فرهنگیان رسیده ار تاریخ ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، او باید ظرف مدت ۱۰ روز کاری جهت دفاع از اتهام انتسابی به شعبه ۲ بازپرسی دادسرای زندان اوین در پرونده جدید خود مراجعه کند.

پرونده سازی بر علیه روح اله مردانی در حالی ادامه دارد که این فعال صنفی فرهنگیان، در تاریخ ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، توسط شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری ۲ شهرستان دلفان از توابع استان لرستان، به ریاست قاضی فلاح در بخش دوم از پرونده قضایی خود با اتهامات《نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی از طریق سامانه رایانه ای》،《تمررد از دستور ماموران امنیتی حین انجام وظیفه》محاکمه شد اما دفاعیات آخر از متهم پرونده و وکلای او اخذ نشده است.

روح الله مردانی، در تاریخ ۲۲ فروردین ماه ۱۴۰۱، از بابت بخش اول از همین پرونده، توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب شهرستان دلفان به ریاست فردین عسکرزاده، به همراه وکلای خود حاضر شد اما دفاع آخر آنها اخذ نشد و احتمال تجدید جلسه برای دریافت دفاعیات آخر از این فعال صنفی فرهنگیان در بخش اول این پرونده هم وجود دارد.

در تاریخ ۱۲ اسفند ماه ۱۴۰۰، روح الله مردانی، با دریافت احضاریه ای کتبی برای حضور در جلسه دادرسی در شهرستان نورآباد از توابع استان لرستان احضار و با اتهام《فعالیت تبلیغی علیه نظام》 تفهیم اتهام شده بود.

این فعال صنفی فرهنگیان، در تاریخ ۳۰ بهمن ماه ۱۴۰۰، در جریان برگزاری تجمع اعتراضی سراسری فرهنگیان ایران، در شهرستان دلفان از توابع استان لرستان پس از ضرب و شتم توسط ماموران امنیتی بازداشت و در تاریخ ۹ اسفند ماه ۱۴۰۰، پس از اتمام بازجویی و تفهیم اتهام از زندان مرکزی خرم آباد آزاد شد.

وی، پیشتر هم در جریان اعتراضات سراسری دی ماه ۱۳۹۶، پس از بازداشت و پس از طی مراحل بازجوئی و ارجاع پرونده به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران، از بابت اتهام《فعالیت تبلیغی علیه نظام》و《اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت داخلی》محاکمه و به تحمل ۶ سال حبس تعزیری و به ۲ سال محرومیت از خروج از کشور محکوم شده بود.

با اعلام اعتراض و ارجاع پرونده او به شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی احمد زرگر، محکومیت روح الله مردانی از ۶ سال حبس تعزیری به ۲ سال حبس تقلیل پیدا کرد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید