پایان مرخصی؛ خدیجه مهدی پور، زندانی سیاسی به زندان ایلام بازگشت

خدیجه مهدی پور

خدیجه مهدی پور، زندانی سیاسی پس از اتمام دوران مرخصی به زندان ایلام بازگشت.  او در حال سپری کردن محکومیت 20 ماه حبس خود است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، خدیجه «مارسیا» مهدی پور، زندانی سیاسی، پس از اتمام دوران مرخصی درمانی بدون تکمیل مراحل درمان برای تحمل ادامه حبس تعزیری خود به زندان ایلام بازگشت. این زندانی سیاسی در حالی دوران حبس تعزیری ۲۰ ماهه خود را تحمل می کند.

لازم به ذکر است، خدیجه «مارسیا» مهدی پور، در تاریخ ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، پس از تودیع وثیقه به مرخصی کوتاه مدت برای انجام کارهای درمانی خود اعزام شده بود.

حقوق بشر در ایران، در تاریخ ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۱، با انتشار گزارشی، محرومیت خدیجه مهدی پور، از حق درمان و وخامت وضعیت جسمی او را اطلاع رسانی کرده بود.

این زندانی سیاسی، در تاریخ ۲۱ بهمن ماه ۱۴۰۰، با توجه به عدم رعایت اصل تفکیک جرائم در زندان ایلام توسط ۳ زندانی متهم به جرائم خشن مورد ضرب و جرح قرار گرفت و از ناحیه چشم با آسیب جدی مواجه شد و از حق درمان محروم شده بود.

خدیجه « مارسیا » مهدی پور، در آبان ماه ۱۴۰۰، توسط شعبه دادگاه انقلاب ایلام از بابت اتهامات « تبلیغ علیه نظام» ، « توهین به رهبری » و «توهین به روح الله خمینی » در مجموع به تحمل ۲۰ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

این زندانی سیاسی در دوران بازجویی، بازپرسی و محاکمه از حق دسترسی به وکیل و سایر حقوق شهروندی یک متهم محروم بوده است.

خدیجه مهدی پور، در تاریخ ۲۰ آبان ۱۴۰۰، توسط شعبه دادگاه انقلاب ایلام از بابت اتهامات 《تبلیغ علیه نظام》،《توهین به رهبری》،《توهین به روح الله خمینی》، 《اجتماع و تبانی》و《اقدام‌علیه امنیت داخلی》و 《عضویت در گروههای معاند نظام》محاکمه و پس از تبرئه از اتهامات《عضویت در گروههای معاند نظام – سازمان مجاهدین خلق》، 《اجتماع و تبانی》 و《اقدام‌علیه امنیت داخلی》، از بابت ۳ اتهام دیگر در مجموع به تحمل ۲۰ ماه حبس تعزیری محکوم شد. حکم مذکور در حالی که این زندانی سیاسی درخواست تسلیم به رای داد در اقدامی عجیب از سوی دادگستری استان ایلام مورد موافقت واقع نشد و با توجه به عدم درخواست تجدیدنظرخواهی این حکم بصورت قطعی به خدیجه مهدی پور ابلاغ شد.

این فعال اینستاگرامی، در تاریخ ۱۲ مهر ماه ۱۳۹۹، توسط ماموران اطلاعات سپاه ایلام بازداشت و پس از انتقال به شعبه بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ایلام غرب و طی مراحل بازجوئی و تفهیم اتهام در تاریخ۱۹ مهر ماه ۱۳۹۹، با تودیع وثیقه ای به مبلغ ۱ میلیارد ریال تا اتمام مراحل دادرسی آزاد شد.

با آغاز مراحل دادرسی، در آذر ماه ۱۳۹۹، خدیجه مهدی پور، توسط شعبه دادگاه انقلاب ایلام از بابت اتهام 《تبلیغ علیه نظام》به پرداخت ۸۰۰ هزار تومان جریمه نقدی محکوم شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل