انتقال پوریا ابراهیمی فعال مدنی به مکانی نامعلوم

«پوریا ابراهیمی» فعال مدنی، که از روز دوشنبه ۸ تیرماه سال جاری، به «بند ۸ زندان اوین» انتقال داده شده بود،  ساعت ۱۱ صبح روز۱۰ شهریور ماه، به بهانه اعزام به واحد اجرای احکام زندان، به مکانی نامعلوم منتقل شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این زندانی سیاسی و فعال مدنی در۱۹ خردادماه سال ۱۳۹۴، به همراه «شکوفه آذر» و «غزاله شیری» دو فعال مدنی دیگر، از سوی نیروهای امنیتی در منزلی در شهر «رودهن» بازداشت شدند.

«پوریا ابراهیمی» در ۲۷ خرداد ماه سال جاری، در دادسرای اوین شعبه ششم، به اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام”، “ارتباط با رسانه‌های خارج از کشور” و “ارسال اخبار کذب به رسانه‌ها” تفهیم اتهام شد.

این زندانی سیاسی، در روز دوشنبه ۸ تیرماه ۱۳۹۴، پس از پایان یافتن دوره بازجویی از قرنطینه زندان اوین به بند ۸ این زندان انتقال داده شد.

وی از جمله زندانیان سیاسی محبوس دربند ۳۵۰ اوین بود که در پی تنش‌های این بند، به انفرادی‌های ۲۴۰ منتقل شده و پس از ۱۱ روز به بند عمومی بازگردانده شده بود.

بند ۸ زندان اوین در کنار بندهای ۲۴۰ و ۲۴۱ که متعلق به وزارت اطلاعات و حفاظت قوه قضاییه هستند، بوده و در کنار آن، اندرزگاه ۷ قرار دارد که تقریبا از نظر ارتفاع بالاترین اندرزگاه در اوین است و چشم انداز بخشی از کوهستان اوین- درکه در هواخوری آن دیده میشود. این اندرزگاه شامل ۴ سالن (سالن ۷، ۸، ۹ و ۱۰) در ۴ طبقه است که مجموعا حدود ۹۰۰ نفر زندانی (یا در ادبیات رسمی: مددجو) در این ۴ طبقه به سر می‌برند.

بیش از ۹۵ درصد زندانیان اندرزگاه ۸ متهمان یا محکومان جرایم مالی هستند. محکومان جرایم چک، مهریه، کلاهبرداری، جرایم مربوط به املاک و معاملات مسکن و… بخش عمده‌ای از ساکنان اندرزگاه ۸ را تشکیل می‌دهند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید