یک کولبر در پی تیراندازی نیروهای مسلح در مناطق مرزی نوسود زخمی شد

حکیم ساسانی

یک کولبر به نام حکیم ساسانی، در پی تیراندازی هنگ مرزی مستقر در مناطق مرزی نوسود زخمی شد. این کولبر با اسلحه ساچمه ای از ناحیه سر و صورت مجروح شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ شامگاه روز چهارشنبه چهارم خردادماه ۱٤٠١ نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی نوسود با اسلحه ساچمه‌ای به سوی دسته‌ای از کولبران آتش گشودند که در نتیجه آن یک کولبر با نام “حکیم ساسانی” حدوداً ٥٠ سالە اهل روستای دری از توابع مریوان از ناحیه سر و صورت زخمی و مورد اصابت ساچمه قرار گرفته است.

لازم به یادآوری است در همین رابطه، بامداد روز چهارشنبه چهارم خردادماه ۱٤٠١ یک کولبر دیگر با نام “مادح کریمی” اهل شهرستان سروآباد در حین تعقیب و گریز در ارتفاعات ته‌ته هورامان از کوه سقوط کرده و زخمی شده بود.

کولبری، شغلی کاذب و مشقت بار است که مردم مناطق مرزی در پی فقدان فرصت های شغلی به آن روی می آورند و سالانه ده ها تن در مواجهه با خطرات طبیعی و یا در پی شلیک نیروهای مرزبانی کشته و‌ یا زخمی می شوند.

سه استان کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی در نوار مرزی ایران با عراق و ترکیه محل اصلی فعالیت افرادی است که به دلیل فقدان اشتغال و مشکلات گسترده اقتصادی به کولبری روی می‌آورند.

هرساله ده‌ها تن از کولبران بر اثر شلیک مستقیم نیروهای مرزبانی، سرما، غرق شدن در رودخانه و سقوط از ارتفاع کشته و یا زخمی می‌شوند.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید