استان مرکزی؛ زندان شهرستان ساوه، یک زندانی به اتهام «قتل عمد» اعدام شد

زندان ساوه

حکم‌اعدام یک زندانی با اتهام قتل در زندان شهرستان ساوه از توابع استان مرکزی اجرا شد. او پیش‌تر در جریان سرقت مسلحانه مرتکب قتل یک پیر زن شده بود. در این گزارش که از رسانه‌های داخلی منتشر شده است به نام این اعدامی اشاره‌ای نشده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ ساوه نار، در گزارشی خبر از اعدام یک زندانی در سحرگاه چند روز پیش، با اتهام قتل عمد، محبوس در زندان شهرستان ساوه از توابع استان مرکزی که پیشتر به “قصاص” محکوم شده بود خبر داد.

براساس این گزارش، این فرد در تاریخ هفت مرداد ماه ۱۳۹۸، در جریان سرقت جواهرات یک زن ۷۵ ساله به این قتل مرتکب شده بود که پس از بازداشت و بازجویی پرونده او به دادگاه ارجاع شد.

با آغاز مراحل دادرسی شعبه دادگاه کیفری شهرستان ساوه این فرد را به اتهام قتل عمد به اعدام محکوم کرد و این‌حکم عینا در شعبه دیوان عالی کشور تائید و پرونده به شعبه اجرای احکام دادسرای ساوه ارجاع شده بود.

پیش از اجرای حکم اعدام‌ تلاش‌هایی برای جلب رضایت ولی دم مقتول صورت گرفته بود اما یا توجه به تاکید آنها بر عدم رضایت حکم اعدام‌اجرا شد.

در تاریخ ۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، سازمان‌عفو بین الملل با انتشار گزارشی، به تشریح وضعیت اجرای احکام اعدام در جهان پرداخت که ایران با اجرای ۳۱۴ اعدام‌ بعد از چین رتبه دوم را در جهان از آن خود کرده است. به دلیل عدم شفافیت مقامات ایران، پی بردن به تعداد واقعی اعدامها در این کشور دشوار است و قطعا تعداد به مراتب بالاتر از رقم اعلام شده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید