دادگاه تجدیدنظر استان تهران؛ حکم صادره علیه شکیلا منفرد، زندانی سیاسی را عینا تایید کرد

شکیلامنفرد

دادگاه تجدیدنظر استان تهران با صدور دادنامه ای حکم صادره در مرحله بدوی بر علیه شکیلامنفرد را عینا تائید و به وکیل مدافع او ابلاغ کرد.‌ او پیش‌تر به اتهامات توهین به مقدسات و عضویت در گروههای غیر قانونی،  به تحمل دو سال و هشت ماه، حبس محکوم شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛  روز سه شنبه ۱۰ خرداد ماه ۱۴۰۱، شکیلا منفرد، زندانی سیاسی محبوس در زندان قرچک ورامین از بابت پرونده دوم خود توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به تحمل دو سال و هشت ماه دیگر حبس تعزیری محکوم شد. شکیلا منفرد، در حال سپری کردن دوران حبس تعزیری پنج ساله خود به اتهام«توهین به مقدسات» است.

علی شریف زاده اردکانی، وکیل مدافع شکیلامنفرد ضمن اعلام این خبر در صفحه شخصی خود نوشت:”‏حکم دو سال و هشت ماه حبس ‎تعزیری بر علیه شکیلا منفرد، بابت «عضویت در گروههای غیر قانونی»، عینا در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران تائید شد.”

با توجه به محکومیت جدید شکیلا منفرد در این پرونده مجموع حبس تعزیری لازم به اجرای این زندانی سیاسی با اعمال ماده ۱۳۴ از قانون مجازات اسلامی پنج سال حبس تعزیری است.

شکیلا منفرد، پیشتر هم در تاریخ ۱۱ اسفند ماه ۱۴۰۰، در اعتراض به عدم رعایت اصل تفکیک جرائم در زندان قرچک ورامین اعتصاب غذا کرده بود و در تاریخ ۱۶ اسفند ماه همان سال پس از انتقال به بند زندانیان سیاسی به اعتصاب خود پایان داد اما مجددا در تاریخ فروردین ماه ۱۴۰۱، اعتصاب غذا کرده بود.‌

در تاریخ ۲۰ بهمن ماه ۱۴۰۰، شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران شکیلا منفرد را به اتهام «نشر اکاذیب » به پرداخت ۱۰ میلیون تومان جریمه نقدی و به اتهام «عضویت در گروههای معاند نظام» محکوم کرده بود.

این پرونده با توجه به فعالیتهای شکیلا منفرد در دوران حبس بر علیه این زندانی سیاسی تشکیل و توسط شعبه ۲ بازپرسی دادسرای زندان اوین کیفرخواست آن تنظیم شده بود.‌

شکیلا منفرد، در تاریخ ۱ بهمن ماه ۱۳۹۹، پس تشکیل جلسه دادرسی در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ایمان افشاری بازداشت و به زندان‌منتقل شد و در تاریخ ۵ بهمن ماه ۱۳۹۹، با صدور دادنامه ای توسط شعبه مذکور به اتهام《تبلیغ علیه نظام》به تحمل ۱ سال حبس تعزیری و به《اتهام توهین به مقدسات اسلامی》هم به تحمل ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد.

در خصوص پرونده ای که شکیلا منفرد درحال سپری کردن دوران محکومیت حبس تعزیری ۵ ساله آن هست پیشتر یک منبع مطلع در تشریح آن به حقوق بشر در ایران گفته بود: “این پرونده دارای ۳ متهم است که به ترتیب آرشام رضائی – بعنوان متهم ردیف اول، شکیلا منفرد – متهم ردیف دوم و محمد ابوالحسنی هم بعنوان متهم ردیف سوم، در شعبه ۲ بازپرسی دادسرای زندان اوین به ریاست حاج مرادی و همچنین امین ناصری، معاون دادستان عمومی و انقلاب تهران مورد بازپرسی و تفهیم اتهام قرار گرفتند. ضابط این پرونده سازمان اطلاعات سپاه پاسداران است. در این پرونده با توجه به کیفرخواست صادره آمده است که محمود « آرشام » رضائی در توئیتر و اینستاگرام شخصی خود در جهت براندازی نظام و حمایت از سلطنت طلبان فعالیت می کرده و از طریق متهم ردیف سوم این پرونده یعنی محمد ابوالحسنی، اخبار مرتبط با زندانیان سیاسی و عقیدتی زندان اوین را در فضای مجازی منتشر می کرده است. همچنین آرشام رضائی به ارتباط با سهیلا حجاب، زندانی سیاسی در زندان قرچک ورامین و انتشار فایلهای صوتی و اخبار مرتبط با وی به خارج از زندان قرچک ورامین اقدام می کرده و از سوی دیگر با « کوروش باقری » زندانی سیاسی محبوس در زندان تهران بزرگ در ارتباط بوده و اخبار زندان تهران بزرگ را هم در فضای مجازی منتشر می کرده است. اتهام محمدابوالحسنی در این پرونده « فعالیت تبلیغی علیه نظام » عنوان شده است. همچنین آرشام رضائی با اتهامات « فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی »، « اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت داخلی و خارجی کشور » مورد تفهیم اتهام قرار گرفته است.”

این منبع مطلع در خصوص اتهامات شکیلا منفرد، دیگر متهم این پرونده افزود: “اتهامات خانم منفرد، مرتبط با فعالیتهای وی در صفحه توئیتر شخصی اش بوده و براساس کیفرخواست صادره این فعال رسانه ای در سال ۱۳۹۷ پس از آزادی از زندان حساب توئیتری با نام خودش راه اندازی کرده و دارای ۱۴ هزار ممبر هم بوده و با انتشار اخبار زندانیان سیاسی « فعالیت تبلیغی علیه نظام » می کرده است. همچنین شکیلا منفرد متهم به همکاری و ارتباط با شبکه های تلوزیونی خارج از ایران شده و برای آنها اخبار و مطالب از زندانیان سیاسی را ارسال می کرده است. دیگر اتهام شکیلا منفرد ارتباط گیری با سهیلا حجاب، زندانی سیاسی، بوده و اخبار و فایلهای صوتی این زندانی سیاسی را برای رسانه ها و افراد خارج از ایران ارسال می کرده است. این فعال مدنی همچنین متهم شده که به صورت مداوم مطالبی در حمایت از زندانیان سیاسی از جمله « سمانه نوروزمرادی » و « رضا محمدحسینی » بصورت گسترده در توئیتر خود منتشر کرده بود و در دیگر اتهام هم در جریان مراسم محرم به مقدسات و توهین به رهبری و توهین روح الله خمینی متهم شده است. اتهامات شکیلا منفرد عبارتند از: « فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی»، « اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت داخلی و خارجی کشور »، « توهین به مقدسات اسلامی »، « توهین به خمینی »، « توهین به رهبری ».”

شکیلا منفرد، در دی ماه سال ۱۳۹۹، با توجه به احضار تلفنی به شعبه بازپرسی دادسرای زندان اوین و تغییر و افزایش عناوین اتهامی و مبلغ وثیقه صادره مورد تفهیم اتهام بازپرسی با اتهامات جدید قرار گرفت و پس از تودیع قرار قضائی جدید بطور موقت آزاد شده بود.

این فعال مدنی، در تاریخ ۱۰ شهریور ماه ۱۳۹۹، هنگام خروج از منزل، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از انتقال به سلول انفرادی در بند ۲ الف سپاه واقع در زندان اوین و طی مراحل بازجوئی و تفهیم اتهام در تاریخ ۱۹ شهریور ماه ۱۳۹۹، توسط شعبه ۲ بازپرسی دادسرای زندان اوین و انتقال به بند زنان زندان اوین در تاریخ ۲۵ شهریور ماه ۱۳۹۹، با تودیع وثیقه آزاد شده بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل