زندان ارومیه؛ محمد صدیق عزیزی، زندانی سیاسی به مرخصی کوتاه مدت اعزام شد

محمد صدیق عزیزی

محمد صدیق عزیزی، زندانی سیاسی محبوس در زندان مرکزی ارومیه به مرخصی اعزام شد. او در حال سپری نمودن محکومیت دو سال و شش ماه حبس خود است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز سه شنبه ۱۰ خردادماه ۱۴۰۱، محمدصدیق عزیزی، فرزند لقمان، اهل اشنویه و زندانی سیاسی محبوس در زندان ارومیه به مرخصی اعزام شد.

بر اساس این گزارش، محمدصدیق عزیزی در بهمن ماه ۱۴۰۰ در حالی که خدمت سربازی خود را در تهران سپری می کرد پس از بازداشت و انتقال به ارومیه و طی‌ مراحل بازجوئی و تفهیم اتهام به تحمل دو سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شد.

این زندانی سیاسی، در تاریخ ۲۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ با تودیع وثیقه ای به مبلغ ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به مرخصی اعزام شد و در تاریخ ۲۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ پس از اتمام دوران مرخصی به زندان ارومیه بازگشته بود.‌

در تاریخ ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۱، شعبه اول دادگاه نظامی یک شهر ارومیه مرکز استان آذربایجان غربی با صدور دادنامه ای محمدصدیق عزیزی را به اتهام《 اقدام‌علیه امنیت ملی از طریق همکاری با یکی از احزاب کُرد مخالف نظام》به تحمل دو سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم کرد.

محمدصدیق عزیزی، در تاریخ ۸ اسفند ماه ۱۴۰۰، از یکی از بازداشتگاههای امنیتی در شهر ارومیه مرکز استان آذربایجان غربی به زندان ارومیه منتقل و سپس به زندان اشنویه منتقل شد و چندی بعد مجددا به بازداشتگاه امنیتی در ارومیه بازگردانده شد.

محمدصدیق عزیزی، در تاریخ ۲۰ بهمن ماه ۱۴۰۰، در حالی که دوران خدمت سربازی وظیفه خود را در یکی از پادگان‌های ارتش در تهران سپری می کرد توسط حفاظت اطلاعات ارتش، بازداشت و جهت بازجوئی به بازداشتگاه یکی از ارگانهای امنیتی در شهر ارومیه منتقل شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید