دادسرای اجرای احکام زندان اوین؛ شهریار شمس، جهت تحمل محکومیت چهار سال و ۴۵ روز حبس تعزیری احضار شد

شهریار شمس

اجرای احکام دادسرای زندان اوین شهریار شمس، را برای تحمل ادامه حبس تعزیری فراخواند. او پیش‌تر توسط دادسرای اوین به چهار سال و ۴۵ روز حبس تعزیری با احتساب روزهای بازداشت اولیه، محکوم شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ طی روزهای گذشته، شهریار شمس، از بازداشت شدگان اعتراضات دی ماه ۱۳۹۶، با دریافت ابلاغیه ای کتبی و اعمال فشار به وثیقه گذار او از طرف شعبه اجرای احکام دادسرای زندان اوین برای سپری کردن ادامه حبس تعزیزی چهار سال و ۴۵ روزه خود فراخوانده شد.

بر اساس این گزارش، شهریار شمس در حدود ۹ ماه پیش پس از سپری کردن یک سال از مجموع حبس تعزیری چهار ساله خود با تودیع وثیقه به مرخصی اعزام شد اما حدود یک ماه پیش ابلاغی های برای او مبنی بر معرفی خود به زندان اوین ارسال شد و در ادامه هم تهدیدهایی به وثیقه گذار او مبنی بر توقیف وثیقه ابلاغ شد اما شهریار شمس روز ۱۷ خرداد ماه ۱۴۰۱، خود را برای تحمل ادامه حبس تعزیری خود به زندان اوین معرفی می کند.

لازم به ذکر است، شهریار شمس، در تاریخ ۱۵ تیر ماه ۱۳۹۹، برای سپری کردن حبس تعزیری خود پس از مراجعه به شعبه ۱ اجرای احکام کیفری دادسرای زندان اوین به ریاست محمدمهدی براعه، بازداشت و به زندان اوین منتقل شده بود.

این شهروند نوجوان ساکن تهران، در تاریخ ۱۰ تیر ماه ۱۳۹۹، با دریافت ابلاغیه های کتبی برای سپری کردن حبس تعزیری ۴ سال و ۴۵ روزه خود به شعبه اجرای احکام دادسرای زندان اوین احضار شده بود.

شهریار شمس، پس از بازداشت در جریان اعتراضات سراسری دی ماه ۱۳۹۶ در تهران و انتقال به بازداشتگاه نیروهای امنیتی و طی مراحل بازجوئی و تفهیم اتهام و تحمل ۱۰ روز سلول انفرادی با تودیع قرار وثیقه آزاد شده بود.

با آغاز مراحل دادرسی و ارجاع پرونده او به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران، شهریار شمس، توسط ابوالقاسم صلواتی به تحمل ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم پس از ارجاع پرونده به شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست احمد زرگر به ۴ سال و ۴۵ روز حبس تعزیری با احتساب روزهای بازداشت اولیه کاهش پیدا کرد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید