زندان شیبان اهواز؛ ناظم بریهی، زندانی سیاسی پس از اعتصاب غذا به بمارستان منتقل شد

ناظم بریهی

ناظم بریهی، زندانی سیاسی محبوس در زندان شیبان اهواز به بیمارستان منتقل شد. او به دلیل ابتلا به نوعی قارچ پوستی، نارسایی کلیه و درد و توروم مفاصل، پس از اعتصاب غذای اعتراضی به بیمارستانی خارج از زندان اعزام شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ طی روزهای اخیر، ناظم بریهی، اهل شهرستان حمیدیه از توابع استان خوزستان و زندانی سیاسی محبوس در زندان شیبان اهواز در ادامه ادامه اعتصاب غذای اعتراضی خود به بیمارستان اعزام شد.

بر اساس این گزارش، کریم دحیمی، فعال حقوق بشر ضمن‌ اعلام این خبر گفت:”ناظم بریهی، زندانی سیاسی محکوم به حبس ابد در زندان شیبان اهواز به دلیل ابتلا به نوعی قارچ پوستی، نارسایی کلیه و درد و توروم مفاصل، پس از اعتصاب غذای اعتراضی به بیمارستانی خارج از زندان اعزام شد.”

لازم به ذکر است، ناظم بریهی، در تاریخ ۱۳ خرداد ماه ۱۴۰۱، در اعتراض به تداوم محرومیت از حق درمان و بی توجهی مسئولان زندان شیبان برای پیگیری وضعیت درمان او اعلام اعتصاب غذا کرده بود.

ناظم بریهی، طلبه و فعال مذهبی، در تاریخ ۱۷ مهر ماه ۱۳۸۴ در حالی که مشغول تحصیل در علوم دینی بود در شهرستان حمیدیه از توابع استان خوزستان توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه و طی مراحل بازجوئی و بازپرسی تفهیم اتهام شد.

با آغاز مراحل دادرسی، ناظم بریهی، توسط شعبه یک دادگاه انقلاب اهواز محاکمه و به اتهام《اقدام‌علیه امنیت ملی》،《افساد فی الارض》و《محاربه》به حبس تعزیری و اعدام‌ محکوم شد.

با اعلام‌اعتراض و ارجاع پرونده به دیوان‌عالی کشور پس از لغو حکم اعدام و تشکیل مجدد جلسه دادرسی ناظم بریهی به تحمل حبس ابد محکوم شد.‌

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید