اجرای احکام دادسرای اوین؛ یاشار توحیدی برای تحمل حبس تعزیزی خود بازداشت شد

یاشار توحیدی

یاشار توحیدی، پس از مراجعه به شعبه اجرای احکام دادسرای زندان اوین، بازداشت و جهت تحمل محکومیت دو سال و 9 ماه حبس خود راهی زندان شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز چهارشنبه ۱۸ خرداد ماه ۱۴۰۱، یاشار توحیدی، پس از مراجعه به شعبه اجرای احکام دادسرای زندان اوین برای تحمل حبس تعزیری خود بازداشت شد.

در این گزارش آمده است: روز سه شنبه ۱۷ خرداد ماه ۱۴۰۱، یاشار توحیدی، دانشجوی رشته هوا فضا دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات تهران، پس از حضور در شعبه یک اجرای احکام دادسرای زندان اوین برای سپری کردن دوران حبس تعزیری دو سال و ۹ ماه خود بازداشت و به بند قرنطینه این زندان منتقل شد.

گفتنی است: یاشار توحیدی، طی روزهای گذشته با دریافت ابلاغیه ای کتبی برای سپری کردن دوران حبس تعزیری خود به شعبه یک اجرای احکام دادسرای زندان اوین احضار شده بود.

یادآورمی شود:  در تاریخ ۶ بهمن ماه ۱۴۰۰، یاشار توحیدی، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ایمان افشاری با اتهام《 اجتماع و تبانی از طریق عضویت در گروههای مارکسیستی 》به تحمل دو سال و ۹ ماه حبس تعزیری و از بابت اتهام《 فعالیت تبلیغی علیه نظام 》هم به تحمل ۸ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود. این حکم در شعبه دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تائید شد. با اعمال ماده ۱۳۴ از قانون مجازات اسلامی تحمل دو سال و ۹ ماه از مجموع این حکم برای یاشار توحیدی لازم به اجرا شد.

یاشار توحیدی، در تاریخ دو تیر ماه ۱۴۰۰، در پی یورش ماموران اطلاعات سپاه پاسداران، بازداشت و جهت بازجوئی به سلول انفرادی در بند ۲ الف این ارگان امنیتی واقع در زندان اوین منتقل و در تاریخ ۱۴ تیر ماه ۱۴۰۰، با تودیع وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی تا اتمام مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید