زندان رجایی شهر کرج؛ زرتشت احمدی راغب، زندانی سیاسی به بیمارستان مدنی کرج منتقل و مورد عمل جراحی قرار گرفت

زرتشت احمدی راغب

زرتشت احمدی راغب، زندانی سیاسی، محبوس در زندان رجایی شهر کرج، به صورت اورژانسی به بیمارستان مدنی کرج منتقل و تحت عمل جراحی قرار گرفت. او در حال سپری کردن محکومیت دو سال حبس تعزیری خود می باشد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز چهارشنبه ۱۸ خرداد ماه ۱۴۰۱، زرتشت احمدی راغب، زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج در پی وخامت و ضعف شدید جسمانی به بیمارستان مدنی کرج اعزام و تحت عمل جراحی فتق روده قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، احمدی راغب از تاریخ دو اسفند ماه ۱۴۰۰، در حال سپری کردن دوران حبس تعزیری دو ساله خود به اتهام《توهین به رهبری》بابت امضاء بیانیه برای استعفای علی خامنه ای است.‌

یک منبع مطلع در این رابطه گفت:”روز چهارشنبه زرتشت احمدی راغب به علت ابتلا به بیماری فتق روده و درد شدید توام با حالت تهوع به بیمارستان مدنی کرج اعزام و تحت عمل جراحی قرار گرفت. انتقال این زندانی سیاسی به همراه تعداد زیادی مامور همراه صورت گرفت. در بیمارستان اجازه ملاقات به دوستان و یا حتی سهیلا سهیلی، همسر زرتشت احمدی راغب و پسر کوچک او را هم ندادند و این سخت گیری در ملاقات باعث افزایش نگرانی خانواده او شده است.”

این منبع مطلع افزود:”در حال حاضر آقای احمدی راغب در بیمارستان مدنی بستری شده و دوره نقاهت پس از جراحی را می گذراند و حتی توان نشستن و راه رفتن ندارد و با توجه به این شرایط نیازمند اعزام به مرخصی است.”

لازم به ذکر است، زرتشت احمدی راغب، در تاریخ ۱۷ بهمن‌ماه ۱۴۰۰، توسط شعبه ۲ دادگاه انقلاب شهرستان شهریار به صورت غیابی و در پرونده ای جدید به اتهام《فعالیت تبلیغی علیه نظام》به تحمل ۱ سال حبس تعزیری دیگر محکوم شد.‌

در تاریخ ۲۸ اسفند ماه ۱۴۰۰، زرتشت احمدی راغب، از تیپ ۴ سالن ۴ زندان تهران بزرگ به سلول انفرادی در زندان رجائی شهر کرج منتقل و در حالی که وضعیت جسمانی وخیمی داشت در تاریخ ۱۸فروردین ماه ۱۴۰۱، به سالن ۱۰ این زندان منتقل شد.

این فعال مدنی، در تاریخ ۲ اسفند ماه ۱۴۰۰، توسط ماموران امنیتی بازداشت و به شعبه ۱ اجرای احکام دادسرای زندان اوین منتقل و پس از ابلاغ اجرای حکم در حالی که از قبل هیچگونه اطلاعی از محکومیت خود نداشت برای تحمل حبس به اندرزگاه ۴ زندان اوین و سپس به تیپ ۴ زندان تهران بزرگ منتقل شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید