مریم جعفرآذرمانی، همسر وحید هروآبادی: بیش از یک هفته است که از وضعیت وحید خبری ندارم

مریم جعفرآذرمانی، همسر وحید هروآبادی

وحید هروآبادی، فعال فضای مجازی و روحانی منتقد، از حق تماس تلفنی و هرگونه ارتباط با خانواده خود محروم هستند. مریم جعفرآذرمانی، همسر وحید هروآبادی:”بیش از یک هفته است که از وضعیت وحید خبری ندارم او در هیچ شرایطی امکان نداشت با من تماس نگیرد.”

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ انصاف نیوز، روز جمعه ۲۰ خرداد ماه ۱۴۰۱، در گزارش نوشت:  وحید هروآبادی، روحانی منتقد و فعال فضای مجازی که در بازداشت یکی از ارگانهای امنیتی است از حق تماس تلفنی و یا دسترسی به وکیل محروم و در وضعیتی بلاتکلیف بسر می برد.

این روحانی منتقد، پیشتر هم به سبب فعالیتهای مسالمت آمیز خود در فضای مجازی با اتهاماتی مواجه و به حبس تعلیقی و جریمه نقدی محکوم شده بود.

براساس اعلام مریم جعفرآذرمانی، همسر وحید هروآبادی:”بیش از یک هفته است که از وضعیت وحید خبری ندارم او در هیچ شرایطی امکان نداشت با من تماس نگیرد حتی در حد پیام کوتاه یا چند ثانیه مکالمه، تنها حدسی که می‌زنم این است که بازداشت‌کننده‌ها اجازه تماس نداده‌اند. تنها تماسی که با خانواده‌اش در ایران داشته قبل از دوشنبه و فقط در حد چند ثانیه بوده که گفته است دوشنبه به تهران منتقل می‌شود، اما مشخص نیست که چه نهادی مسئول بازداشت اوست یا در کجا نگهداری می‌شود یا از کجا تماس گرفته است‌‌. بعد از روز دوشنبه نیز خانواده‌اش از دادگاه پی‌گیر وضعیتش شده‌اند که آیا به تهران منتقل شده یا نه، اما پاسخی دریافت نکرده‌اند و هنوز وضعیت او مشخص نیست.”

همسر وحید هروآبادی همچنین افزود:”وحید هروآبادی ۱۱ خرداد هنگام خروج از مرز دستگیر شده است. ‏او شش ماه پیش حتی در جریان بازپرسی‌هایش اجازه خروج از کشور را گرفته بود، اما این‌بار با وجود پی‌گیری‌های متعدد از ادارات مربوطه، گویا اجازه خروج نداده‌اند و از وضعیت او بی‌خبریم.”

لازم به ذکر است، وحید هروآبادی، در تاریخ ۱۱ خرداد ماه ۱۴۰۱، هنگام خروج از کشور در مرز زمینی ایران به ترکیه در منطقه سرو در استان آذربایجان غربی توسط ماموران امنیتی بازداشت شد.

وحید هِروآبادی، در تاریخ ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، توسط شعبه دادگاه روحانیت استان تهران با ۳ اتهام《توهین به رهبری》،《نشراکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی》و《فعالیت تبلیغی علیه نظام》مواجه و در کیفرخواستی که در اسفند ماه ۱۴۰۰ برای او تنظیم شده بود در انتظار محاکمه بود.

وحید هروآبادی، در تاریخ ۲۶ مرداد ماه ۱۳۹۹، توسط شعبه ۲ دادگاه ویژه روحانیت محاکمه و در تاریخ ۱۷ شهریور ماه ۱۳۹۹، از بابت اتهامات«توهین به صادق لاریجانی، نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی، عدم رعایت شئون روحانیت از طریق دستفروشی با لباس روحانیت، فعالیت تبلیغی علیه نظام و توهین به قاسم سلیمانی» در مجموع به تحمل ۱ سال و ۴ ماه و ۱۵ روز حبس تعزیری، ۲۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.

با اعلام اعتراض، در تاریخ ۷ دی ماه ۱۳۹۹، وحید هِروآبادی، توسط شعبه دادگاه تجدیدنظر مستقر در دادگاه ویژه روحانیت، از بابت اتهامات توهین به لاریجانی، نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی و عدم رعایت شئونات روحانیت، به ترتیب با نقض حکم و قرار موقوفی، تعلیق به مدت ۳ سال و همچنین استنکاف قاضی اجرای احکام از ابلاغ، محکوم شد.

جلسه بازپرسی و تفهیم اتهام این روحانی منتقد در تاریخ ۷ تیر ماه ۱۳۹۹، توسط بازپرس شعبه ۲ دادگاه ویژه روحانیت برگزار شده بود.

هروآبادی، پیشتر هم در پی شکایت دادستان ویژه روحانیت استان قم، دادستانی ویژه روحانیت تهران و معاونت حقوقی سازمان اطلاعات سپاه مورد تفهیم اتهام قرار گرفته بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید