تقی رحمانی همسر نرگس محمدی: سه روز است که فاضلاب سه سالن از بندهای زندان قرچک در کف سالن‌ها جاریست

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ تقی رحمانی، به نقل از همسر خود، نرگس محمدی، فعال حقوق بشر در پیامی در توییتر نوشته: «سه روز است که فاضلاب سه سالن از بندهای زندان قرچک در کف سالن‌ها جاریست.»

۲۵ آبان ماه سال گذشته، نرگس محمدی، در جریان برگزاری مراسم یادبودی برای ابراهیم کتابدار، از کشته شدگان اعتراضات آبان ۹۸، توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت شد و اکنون در زندان قرچک در حال سپری کردن حکم خود است.

خانم محمدی در رابطه با مشکل فاضلاب گفته که با وجود تذکر زندانیان، اما زندان «هیچ گونه ترتیب اثری» نداده است.

به‌گفته این فعال مدنی «با هجوم حشرات در بندها و آلودگی گاز آمونیاک، زندانیان مشکل تنفسی پیدا کرده‌اند. این وضعیت اذیت و شکنجه زندانی است.»

شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب در حکمی اولیه، خانم محمدی را به “هشت سال و دو ماه زندان و ۷۴ ضربه شلاق، منع اقامت در تهران، منع عضویت در گروه‌های سیاسی اجتماعی، توقیف هرگونه رسانه در شبکه اجتماعی و حتی مخابراتی” محکوم کرده است.

خانم محمدی مهرماه سال ۱۳۹۹ پس از هشت سال زندان با استفاده از قانون کاهش مجازات حبس از زندان زنجان آزاد شد ولی از حق داشتن گذرنامه و خروج از کشور محروم شده است.

او پس از آزادی به فعالیت‌های خود در زمینه حقوق بشرادامه داد و فعالانه با خانواده‌های زندانیان سیاسی و همچنین کشته‌شدگان اعتراضات سال‌های اخیر در ایران دیدار و با اعتراضات و دادخواهی آنها همراهی کرد.

در یک دهه گذشته اخبار مرتبط به زندگی شخصی و سیاسی خانم محمدی بارها مورد توجه افکار عمومی و رسانه‌ها قرار گرفته است؛ از درخواست تغییر حکومت تا ضرب و شتم در زندان و فلج موقت و مصائب مربوط به فرزندان دوقلویش که اکنون از وی دور و در خارج از ایران هستند.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل