پایان ایام مرخصی؛ محمد صدیق عزیزی، زندانی سیاسی به زندان ارومیه بازگشت

محمد صدیق عزیزی، زندانی سیاسی پس از اتمام مرخصی برای تحمل ادامه حبس خود به زندان مرکزی ارومیه بازگشت. او پیش‌تر توسط دادگاه نظامی ارومیه به دو سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ طی روزهای اخیر، محمدصدیق عزیزی، زندانی سیاسی، پس از اتمام روزهای مرخصی برای سپری کردن ادامه حبس تعزیری خود به زندان مرکزی ارومیه بازگشت.

این زندانی سیاسی در حال تحمل دوران حبس تعزیری دو سال و شش ماه خود است. آقای عزیزی، به مصادیق اتهاماتی همچون اقدام‌علیه امنیت ملی از طریق همکاری با یکی از احزاب کُرد مخالف نظام، توسط دادگاه نظامی ارومیه محکوم شده بود.

لازم به ذکر است، محمدصدیق عزیزی، در تاریخ ۱۰ خردادماه ۱۴۰۱، پس از تودیع وثیقه به مرخصی اعزام شده بود.

این زندانی سیاسی، پیشتر هم در تاریخ ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، پس از تودیع وثیقه ای به مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به مرخصی کوتاه مدت اعزام و در تاریخ ۲۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، پس از اتمام مرخصی به زندان مرکزی ارومیه بازگشته بود.‌

در تاریخ ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۱، شعبه اول دادگاه نظامی ۱ شهر ارومیه مرکز استان آذربایجان غربی با صدور دادنامه ای محمدصدیق عزیزی را به اتهام《 اقدام‌علیه امنیت ملی از طریق همکاری با یکی از احزاب کُرد مخالف نظام》به تحمل ۲ سال و ۶ ماه حبس تعزیری محکوم کرد.

محمدصدیق عزیزی، در تاریخ ۸ اسفند ماه ۱۴۰۰، از یکی از بازداشتگاههای امنیتی در شهر ارومیه مرکز استان آذربایجان غربی به زندان ارومیه منتقل و سپس به زندان اشنویه منتقل شد و چندی بعد مجددا به بازداشتگاه امنیتی در ارومیه بازگردانده شد.

محمدصدیق عزیزی، در تاریخ ۲۰ بهمن ماه ۱۴۰۰، در حالی که دوران خدمت سربازی وظیفه خود را در یکی از پادگان‌های ارتش در تهران سپری می کرد توسط حفاظت اطلاعات ارتش، بازداشت و جهت بازجوئی به بازداشتگاه یکی از ارگانهای امنیتی در شهر ارومیه منتقل شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل