سجاد شکری، فعال کارگری توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت شد

سجاد شکری

ماموران امنیتی در تهران، سجاد شکری، فعال کارگری را بازداشت کردند. آقای شکری در پی یورش ماموران امنیتی در منزل شخصی خود بدون مجوز قضایی بازداشت شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز شنبه ۲۱ خرداد ماه ۱۴۰۱، سجاد شکری، فعال کارگری و زندانی سیاسی پیشین، در پی یورش ماموران امنیتی به محل سکونت او در شهر کرج مرکز استان البرز بازداشت شد.‌

بر اساس این گزارش، این فعال کارگری، در سال ۱۳۹۹ پیش از بازداشت و طی مراحل بازجویی، بازپرسی و دادرسی به تحمل چهار سال حبس تعزیری محکوم شد و پس از سپری کردن بخشی از حبس خود آذر ماه سال ۱۴۰۰ بطور مشروط آزاد شده بود.‌

از دلایل بازداشت، اتهامات و مکان‌نگهداری سجاد شکری تا لحظه تنظیم این گزارش اطلاعی در دست نیست.

لازم به ذکر است، سجاد شکری، برای نخستین مرحله در تاریخ ۱۶مرداد ماه ۱۳۹۹، در خیابان ۱۲ فروردین، حوالی خیابان انقلاب تهران، توسط ماموران اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت و به مدت ۱۰ روز در سلول انفرادی بند ۲ الف این ارگان امنیتی واقع در زندان اوین منتقل و پس از اتمام بازجوئی به اندرزگاه ۴ زندان اوین منتقل شد.

با آغاز مراحل بازپرسی، این فعال کارگری اوایل شهریور ماه ۱۳۹۹، توسط بازپرس شعبه ۲ دادسرای زندان اوین تفهیم اتهام شد و برای آزادی موقت وی قرار وثیقه ای به مبلغ ۵ میلیارد ریال صادر شد اما با توجه با ناتوانی در تامین وثیقه او همچنان در بازداشت ماند.

در تاریخ ۱۶ شهریور ماه ۱۳۹۹، سجاد شکری، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ایمان افشاری با اتهامات《اجتماع و تبانی به قصد علیه امنیت کشور》،《نشر اکاذیب》و《تبلیغ علیه نظام》، در مجموع به تحمل ۴ سال حبس تعزیری محکوم شد و این در حالی بود که جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات این فعال کارگری بدون حضور وکیل وی برگزار شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید