زندان اوین؛ پیام شکیبا و پیمان پورداد، دو زندانی سیاسی به زندان رجایی شهر کرج تبعید شدند

پیام شکیبا و پیمان پورداد، از زندان اوین به زندان رجایی شهر کرج منتقل شدند. این دو زندانی به دلایل نامعلوم به بهانه انتقال به اجرای احکام دادسرای زندان اوین از اندرزگاه خارج و به زندان رجایی شهرکرج  تبعید شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز سه شنبه ۲۴ خردادماه ۱۴۰۱، پیام شکیبا و پیمان پورداد، دو زندانی سیاسی محبوس در اندرزگاه هشت زندان اوین به بهانه انتقال به واحد اجرای احکام به زندان رجایی شهر کرج منتقل شدند.

بر اساس این گزارش، پیام شکیبا، در حال تحمل حبس تعزیری ۱۳ماه خود و پیمان پورداد هم ‌در حال تحمل دوران حبس تعزیری چهار ساله خود است.

یک منبه مطلع در اینباره گفت:”پیمان پورداد، فرزند علی و پیام‌شکیبا در حالی که در اندرزگاه هشت زندان اوین دوران حبس تعزیری خود را می گذراندند به بهانه انتقال به اجرای احکام دادسرای زندان اوین از اندرزگاه خارج و به زندان رجائی شهر تبعید شدند.”

لازم به ذکر است، پیمان‌ پورداد، اوایل خرداد ماه ۱۳۹۶ توسط ماموران اطلاعات سپاه در تهران بازداشت و پس از انتقال به بند دو الف و طی مراحل بازجوئی و تفهیم اتهام در شعبه دو بازپرسی دادسرای زندان اوین با تودیع وثیقه ای به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان تا اتمام مراحل دادرسی آزاد شد.‌

پیمان پورداد، در تاریخ سه دی ماه ۱۳۹۷، پس از محاکمه توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ماشاالله احمدزاده، به اتهام《》به تحمل چهار سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم توسط دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تائید شد.

چندی بعد، پیمان پورداد با دریافت ابلاغیه ای کتبی برای سپری کردن دوران حبس تعزیری خود بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

پیمان پورداد، از بابت پرونده جدیدی که در دوران حبس بر علیه او باز شد در تاریخ ۲۴ اسفند ماه ۱۴۰۰، توسط شعبه ۲ بازپرسی دادسرای زندان اوین با مصداق《فعالیت تبلیغی علیه نظام》و《اخلال در نظم زندان》تفهیم اتهام و با قرار وثیقه ای ۱۰۰ میلیون تومانی به زندان اوین بازگردانده شد.

همچنین در تاریخ ۱۰ خرداد ماه ۱۴۰۱، پیمان پورداد  با دریافت ابلاغیه ای مطلع شده بود که در تاریخ ۱۷ خردادماه ۱۴۰۱، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ایمان‌افشاری محاکمه خواهد شد.

پیام شکیبا، در تاریخ ۶ دی ماه ۱۴۰۰، با دریافت ابلاغیه ای کتبی از سوی شعبه ۱ اجرای احکام دادسرای زندان اوین، جهت تحمل حبس تعزیری به آن واحد قضایی احضار و در تاریخ ۱۳ دی ماه ۱۴۰۰، برای سپری کردن دوران محکومیت خود بازداشت و به بند زندان اوین منتقل شد.

پیام شکیبا، در تاریخ ۲۹ شهریور ماه ۱۴۰۰، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ایمان افشاری، با اتهام 《 فعالیت تبلیغی علیه نظام 》به دلیل تکرار جرم به ۱۳ ماه حبس تعزیری، ۲ سال ممنوعیت خروج از کشور و ۲سال ممنوعیت عضویت در احزاب، دسته جات و گروه‌های سیاسی و اجتماعی و همچنین ضبط تلفن همراه و لپ تاپ به نفع دولت محکوم شد.

این حکم در تاریخ ۴ مهر ۱۴۰۰ به پیام شکیبا ابلاغ و پس از ارجاع پرونده به شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران بدون برگزاری جلسه دادرسی این حکم عینا تائید شد.

پیام شکیبا، در تاریخ ۲۴ خردادماه۱۴۰۰، توسط ماموران وزارت اطلاعات در تهران بازداشت و جهت بازجوئی به سلول انفرادی در بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد و در تاریخ ۱۳ تیرماه ۱۴۰۰، با تودیع وثیقه ای به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان به طور موقت و تا اتمام مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شد اما در تاریخ ۳۰ مردادماه ۱۴۰۰، طی ابلاغیه‌ای کتبی برای ارائه آخرین دفاع به شعبه بازپرسی دادسرای امنیت واقع در زندان اوین احضار شده بود.

این فعال سیاسی، پیش از این هم در تاریخ ۴ اسفندماه ۱۳۹۵ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و سپس در آذرماه ۱۳۹۶، توسط دادگاه انقلاب تهران از بابت اتهامات《 اقدام علیه امنیت ملی》،《اجتماع و تبانی》و《 تبلیغ علیه نظام》، در مجموع به تحمل ۱۱ سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم پس از ارجاع پرونده به شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست احمد زرگر عیناَ تائید شد.

پیام شکیبا، پس از سپری کردن بخشی از مجموع حبس تعزیری خود، در تاریخ ۱۵ بهمن ماه ۱۳۹۹، از زندان رجائی شهر کرج آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید