زندان کچویی کرج؛ منیره عربشاهی، زندانی سیاسی، به بیمارستان منتقل و بستری شد

منیره عربشاهی

منیره عربشاهی، زندانی سیاسی محبوس در زندان کچویی کرج، در پی وخامت حال به بیمارستان اعزام و بستری شد. او در حال سپیر نمودن محکومیت پنج ساله حبس خود می باشد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز سه شنبه ۲۴ خردادماه ۱۴۰۱، منیره عربشاهی، فعال حقوق زنان و زندانی سیاسی محبوس در زندان کچویی کرج در پی وخامت حال پس از اعزام به بیمارستان بستری و از حق اعزام به مرخصی محروم مانده است. منیره عربشاهی در حال سپری کردن دوران حبس تعزیری پنج  ساله خود است.

یک منبع مطلع در اینباره گفت:”منیره عربشاهی از زمانی که عمل جراحی تیروئید انجام داده چندین مرحله با وخامت حال مواجه و به بیمارستان اعزام شد. روز سع شنبه مجددا پس از وخامت حال به بیمارستان مدنی کرج اعزام و در حال حاضر بستری شده است.‌

علیرغم اینکه منیره عربشاهی، قادر به تحمل حبس نیست اما مسئولان قضایی و ضابط امنیتی پرونده با صدور گواهی عدم تحمل کیفر برای او مخالفت می‌کنند. حتی با اعزام منیره عربشاهی به مرخصی برای انجام مراحل درمانی و استراحت در منزل هم مخالفت شده است.‌

لازم به ذکر است، منیره عربشاهی، با توجه اینکه پیشتر عمل جراحی تیروئید انجام داده بود برای انجام مراحل تکمیلی درمان از قبیل انجام‌ آزمایشات پزشکی و معاینات تخصصی می بایست هر ۱۰ روز یک‌بار به بیمارستان خارج از زندان اعزام شود اما مسئولان قضایی و ضابط امنیتی پرونده با این امر مخالفت می کنند.

منیره عربشاهی، در تاریخ ۳۰ مهر ماه ۱۳۹۹، با استناد به بند ب از ماده ۷ آيين نامه اصل تفکیک جرائم و طبقه بندى زندانيان مصوب ۹ آذر ماه ۱۳۸۵، از زندان اوین به زندان کچوئی کرج منتقل شد اما در زندان کچویی کرج هم‌ اصل تفکیک جرائم بدرستی رعایت نمی شود.

در تاریخ ۱۶ بهمن ماه ۱۳۹۸، منیره عربشاهی، توسط شعبه ۵۴ دادگاه تجدید نظر استان تهران به تحمل ۹ سال و ۷ ماه حبس تعزیری محکوم شد که با اعمال ماده ۱۳۴، تحمل ۵ سال حبس تعزیری برای این زندانی سیاسی لازم به اجرا شد.

منیره عربشاهی، در تاریخ ۹ مردادماه ۱۳۹۸، توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران، به ریاست محمدمقیسه، با اتهامات《

》،《تبلیغ علیه نظام》،《تشویش و فراهم نمودن موجبات فساد و فحشا》 به تحمل ۱۶ سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

این زندانی سیاسی، در تاریخ ۳۱ فروردین ماه ۱۳۹۸، در حالی که برای پیگیری وضعیت بازداشت فرزندش یاسمن آریانی به بازداشتگاه وزرا در تهران رفته بود بازداشت و اواخر فروردین ماه ۱۳۹۸ از دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۲۱ تهران (دادسرای ارشاد) تفهیم اتهام شده بود.‌

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید