گزارشی از آخرین وضعیت معصومه عسکری، زندانی سیاسی محبوس در زندان کچویی کرج

معصومه عسکری

معصومه عسکری، زندانی سیاسی محبوس در زندان کچویی کرج از دسترسی به خدمات پزشکی و اعزام به مرخصی محروم است. او در حال سپری نمودن محکومیت پنج سال حبس تعزیزی خود می باشد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز چهارشنبه ۲۵ خرداد ماه ۱۴۰۱، معصومه عسکری، فرهنگی بازنشسته و زندانی سیاسی محبوس در زندان کچویی کرج با مجموعه‌ای از نقض گسترده حقوق اولیه یک زندانی مواجه است.

بر اساس این گزارش، این زندانی سیاسی از آذر ماه ۱۳۹۷ در حال تحمل دوران حبس تعزیزی پنج ساله خود است.

یک منبع نزدیک به این زندانی سیاسی گفت:”معصومه عسکری، علیرغم اینکه سه سال شش ماه از مجموع حبس تعزیری پنج ساله خود را گذرانده اما دادسرای زندان اوین با درخواست آزادی مشروط و حتی اعزام او به مرخصی مخالفت می کنند.

او از بیماری‌های افسردگی مضمن، شکستگی پای راست که در حال حاضر نیازمند انجام عمل جراحی برای در آوردن و تعویض پلاتین است رنج می برد. معصومه عسکری تنها فرزند سرپرست پدر پیر خود که بیماری آلزایمر دارد است.

تنها پسر معصومه عسکری بنام‌ علیرضا که سابقه اقدام به خودکشی دارد نیازمند وجود مادرش است. این زندانی سیاسی در حالی که ساکن تهران است به زندان کچویی تبعید و در میان زندانیان جرائم خطرناک نگهداری می شود و طی این مدت چندین مرحله توسط زندانیان دیگر ضرب و شتم شده است.”

لازم به ذکر است، در تاریخ ۲۸ آذر ماه ۱۴۰۰، معصومه عسکری، از بند زنان زندان اوین به زندان کچویی کرج منتقل شد و این در حالی است که محل سکونت و خانوداه او ساکن تهران هستند.

این فرهنگی بازنشسته، در تاریخ ۱۱ مرداد ماه ۱۳۹۷، در جریان تجمعات اعتراضی توسط ماموران امنیتی بازداشت و پس از انتقال به سلول انفرادی در یکی از بندهای امنیتی زندان اوین و طی مراحل بازجوئی و بازپرسی زندان قرچک ورامین منتقل و چند روز بعد با تودیع وثیقه آزاد شده بود.

این فرهنگی بازنشسته، برای دومین مرحله در آذرماه سال ۱۳۹۷، توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت و پس از انتقال به سلول انفرادی در بند ۲۰۹ زندان اوین و طی مراحل بازجویی در تاریخ ۱۲ دیماه همان سال به بند زنان این زندان منتقل شد.

با آغاز مراحل دادرسی، معصومه عسکری، در تاریخ ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۷، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ماشالله احمدزاده از بابت اتهام، به تحمل پنج سال حبس تعزیری محکوم شد.

با اعلام اعتراض و ارجاع پرونده معصومه عسکری به شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران حکم صادره در مرحله بدوی عینا تائید و پرونده این فرهنگی بازنشسته به شعبه اجرای احکام دادسرای زندان اوین ارجاع شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید