آزادی موقت همراه با اخراج از آموزش و پرورش برای یک معلم کُرد

«علی حسین پناهی» معلم کُرد دهگلانی، که شش روز پیش توسط نیروهای وزارت اطلاعات دستگیر شده، با قید وثیقه سنگین و به طور موقت آزاد شده، اما همزمان از «آموزش و پروش» نیز اخراج شده است.

این معلم کُرد در روز دوشنبه ۹ شهریورماه ۱۳۹۴، توسط ماموران وزارت اطلاعات در منزل پدرش در دهستان «قروچای» از توابع شهرستان دهگلان بازداشت و دیروز یک‌شنبه ۱۵ شهریورماه، با قید وثیقه ۵۰ میلیون تومانی به طور موقت آزاد شد.

گفته شده این معلم کُرد به دستور وزارت اطلاعات پس از ۸ سال تدریس در مدارس سنندج و دهگلان، از آموزش و پرورش اخراج شده است.

«علی حسین پناهی» در روز جمعه هفته گذشته، در مسجد دهستان قروچای علیه مسوولان حکومتی صحبت کرده بود و از مردم خواسته بود که در برابر تبعیض مسوولان جمهوری اسلامی در مناطق کُردنشین ساکت نباشند که به دنبال آن روز دوشنبه ۹ شهریورماه، توسط ماموران وزارت اطلاعات در منزل پدرش در دهستان قروچای از توابع شهرستان دهگلان دستگیر و به اداره اطلاعات قروه انتقال داده شد.

«علی حسین پناهی» فوق لیسانس و دبیر عربی و داری ۸ سال سابقه کار در آموزش و پرورش است. همچین او پیش‌تر به مدت ۴ سال دهیار دهستان قروچای بوده است.

منبع: کانون مدافعان حقوق بشر کردستان

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل