اعدام هشت زندانی به اتهام «قتل عمد» در زندان رجایی شهر کرج

حکم هشت مرد که با اتهام «قتل عمد» به قصاص نفس (اعدام) محکوم شده بودند، در زندان رجایی شهر کرج به اجرا درآمد. نزدیک به ۵۰ نفر طی دو هفته گذشته در شهرهای مختلف ایران اعدام شدن.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ سازمان حقوق بشر ایران، صبح روز ، چهارشنبه ۲۵ خرداد ماه، در گزارشی نوشت: حکم اعدام هشت مرد در زندان رجایی شهر کرج به اجرا درآمد. این هشت زندانی همگی با اتهام «قتل عمد» به قصاص نفس محکوم شده بودند.

هویت دو تن از این اعدام شدگان محمد شکری، ۲۵ ساله و علی غلامی، ۲۴ ساله احراز شده است. هویت شش زندانی دیگر تا لحظه تنظیم این خبر مشخص نشده است. تلاش سازمان حقوق بشر ایران برای احراز هویت این شش زندانی ادامه دارد.

به گفته یک منبع مطلع، این زندانیان از بند جوانان، بند ۶ و بند ۲ (دارالقرآن) جهت اجرای حکم به سلول انفرادی منتقل شده بودند.

اعدام این هشت زندانی تا لحظه تنظیم این خبر از سوی رسانه‌های داخل ایران و یا منابع رسمی اعلام نشده است.

طی دو هفته گذشته، نزدیک به ۵۰ نفر در شهرهای مختلف ایران اعدام شدند. سازمان حقوق بشر ایران روز ۱۸ خرداد ماه نسبت به افزایش اعدام‌ها در ماه جاری هشدار داده بود.

بر اساس گزارش سالانه سازمان حقوق بشر ایران، دست‌کم ۱۸۳ اعدام از بین ۳۳۳ اعدامی که سال ۲۰۲۱ در ایران اجرا شد، با اتهام «قتل عمد» بوده است.

عدم درجه بندی برای قتل عمد در ایران باعث می‌شود هر نوع قتلی فارغ از شدت و ضعف و انگیزه متهم، منجر به صدور حکم اعدام شود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید