اجرای احکام دادسرای زندان اوین؛ محمد خانی، مترجم و پژوهشگر، احضار، بازداشت و جهت تحمل حبس راهی زندان شد

محمد خانی

محمد خانی، مترجم و پژوهشگر، پس از مراجعه به شعبه اجرای احکام دادسرای زندان اوین بازداشت و برای تحمل حبس به بند قرنطینه زندان اوین منتقل شد. او پیش‌تر به مصادیق اتهاماتی همچون فعالیت تبلیغی علیه نظام به ششماه حبس تعزیری و از بابت اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور، به سه سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز چهارشنبه یک تیر ماه ۱۴۰۱، محمد خانی، مترجم، پژوهشگر و دانشجوی مقطع دکترا در دانشگاه علامه طباطبایی تهران، پس از احضار به شعبه اجرای احکام دادسرای زندان اوین برای تحمل دوران حبس خود بازداشت شد.

او در ناحیه بدوی توسط دادگاه انقلاب تهران به تحمل چهار سال خبر تعزیری و مجازات تکمیلی محکوم شد و با ارجاع پرونده به دادگاه تجدید نظر این حکم تائید شد. با اعمال ماده ۱۳۴ از قانون مجازات اسلامی تحمل سه سال و شش ماه حبس تعزیری برای محمد خانی لازم اجرایی است.

محمد خانی چندی پیش با دریافت ابلاغیه ای برای سپری کردن دوران حبس تعزیری خود به اجرای احکام دادسرای زندان اوین احضار شده بود.

لازم به ذکر است، در تاریخ ۷ دی ماه ۱۳۹۹، محمد خانی، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ایمان افشاری به اتهام《فعالیت تبلیغی علیه نظام》به ۶ ماه حبس تعزیری و از بابت اتهام《اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور》هم به تحمل سه سال و شش ماه حبس تعزیری و بعنوان مجازات تکمیلی به سپری کردن ۶ ماه کار اجباری در آسایشگاه 《کودکان معلول ذهنی》، دو سال محرومیت از فعالیتهای اجتماعی و توقیف اموال ضبط شده در مراحل تفتیش منزل وی که شامل؛ لب تاپ، گوشی های تلفن همراه، هارد دیسک و سایر اقلام شخصی او بود محکوم شد.

با اعلام اعتراض و ارجاع پرونده محمد خانی به شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران اواخر بهار سال ۱۴۰۱، حکم صادره بدوی بر علیه محمد خانی عینا تائید شد.‌ با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی موسوم به تجمیع جرائم سپری کردن اشد مجازات یعنی ۳ سال و ۶ ماه حبس تعزیری برای محمدخانی لازم به اجرا است.

در تاریخ ۱۰ مهر ماه ۱۳۹۹، محمدخانی، توسط ماموران امنیتی در تهران بازداشت و به سلول انفرادی در بند امنیتی ۲۰۹ وزارت اطلاعات واقع در زندان اوین منتقل و پس از طی مراحل بازجوئی و بازپرسی در شعبه ۲ بازپرسی دادسرای زندان اوین در تاریخ ۲۱ آبان ماه ۱۳۹۹، با تودیع وثیقه بطور موقت و تا اتمام مراحل دادرسی آزاد شد.

محمد خانی، علاوه بر تحصیل در رشته رفاه اجتماعی در مقطع دکترا در زمینه ترجمه و نویسندگی هم فعالیت می کند. خانی، مترجم کتابهایی همچون؛ بی‌خانمانی و سیاستگذاری اجتماعی، فرهنگ و برنامه ریزی از سیمون آبرام، نظریه‌های جامعه شناسی پاتریک برت، نیز بوده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید