زندان سلماس؛ عباس نیکروان، زندانی سیاسی با اتمام محکومیت خود از زندان آزاد شد

عباس نیکروان

عباس نیکروان، زندانی سیاسی پس از اتمام دوران حبس تعزیری از زندان شهرستان سلماس آزاد شد.‌ او پیش‌تر از بابت اتهاماتی همچون فعالیت تبلیغی علیه نظام، به تحمل سه ماه و یک روز حبس تعزیری محکوم شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز شنبه چهار تیر ماه ۱۴۰۱، عباس نیکروان، فعال مدنی و زندانی سیاسی محبوس در زندان شهرستان سلماس، پس از اتمام دوران حبس تعزیری خود از زندان سلماس آزاد شد.‌

براساس این گزارش، عباس نیکروان، در تاریخ ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، با توجه به اعمال روزهای بازداشت اولیه و اعلام‌ تسلیم به رای در حکم صادره بدوی و در پی آن کسر یک چهارم از مجموع حبس تعزیری پس از مراجعه به واحد اجرای احکام دادسرای شهرستان سلماس بازداشت و به زندان منتقل شده بود.

این فعال ملی مدنی، در تاریخ ۱۴ شهریور ماه ۱۴۰۰، توسط ماموران اداره اطلاعات سلماس بازداشت و جهت بازجویی به بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه منتقل و در تاریخ ۳۰ شهریور ماه همان سال با تودیع وثیقه از زندان مرکزی ارومیه آزاد شد.

با آغاز مراحل دادرسی، عباس نیکروان، در تاریخ ۱۱ دی ماه ۱۴۰۰، توسط شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری دو شهرستان سلماس، به اتهام《فعالیت تبلیغی علیه نظام》محاکمه و به تحمل ۹۱ روز حبس تعزیری محکوم شد.

عباس نیکروان، در تاریخ ۱۶ فروردین ماه ۱۴۰۱، با دریافت ابلاغیه ای کتبی از سوی شعبه دو اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان سلماس برای تحمل حبس تعزیری خود احضار شد.

این فعال مدنی، پیشتر هم در تاریخ ۱۴ تیر ماه ۱۳۹۷، در جریان برگزاری مراسم قلعه بابک توسط ماموران امنیتی بازداشت و پس از هفت روز لا تودیع قرار وثیقه آزاد شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید