نازنین محمدنژاد، فعال مدنی از زندان اوین به مرخصی اعزام شد

نازنین محمدنژاد

نازنین محمدنژاد، زندانی سیاسی و فعال مدنی، محبوس در زندان اوین به مرخصی اعزام شد.‌ این فعال مدنی، پیش‌تر به مصادیق اتهاماتی همچون اقدام علیه امنیت ملی از طریق مشارکت در اداره گروه غیرقانونی و تبلیغ علیه نظام، متهم و به دو سال و هشت ماه حبس محکوم شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز دوشنبه شش تیر ماه ۱۴۰۱، نازنین محمدنژاد، زندانی سیاسی محبوس در بند زنان زندان اوین پس از تودیع قرار وثیقه به مرخصی کوتاه مدت اعزام شد. این فعال مدنی در حال تحمل حبس تعزیری دو سال هشت ماه خود است.

براساس اعلام الهام محمدنژاد، خواهر نازنین محمدنژاد “پس از سپری کردن شش ماه از حبس تعزیری خود به مرخصی اعزام شده است.”

لازم به ذکر است، نازنین محمدنژاد، در تاریخ ‍۱۱دی ماه ۱۴۰۰، برای سپری کردن دوران حبس تعزیری خود به شعبه اجرای احکام دادسرای زندان اوین مراجعه و پس از بازداشت برای تحمل دوران حبس به بند زنان این زندان منتقل شد.

نازنین محمدنژاد، در تاریخ ۱۸ آذرماه ۱۳۹۹، توسط ماموران اطلاعات سپاه در منزل خود در تهران، بازداشت و به بند ۲ الف این ارگان‌امنیتی در زندان اوین منتقل و در تاریخ ۱۴ بهمن ماه ۱۳۹۹، پس از تودیع وثیقه ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی و تحمل بلاتکلیفی طولانی مدت آزاد شد.

با آغاز مراحل دادرسی در تاریخ ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰، نازنین محمدنژاد، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران، به ریاست ایمان افشاری و با وکالت مصطفی نیلی، محاکمه و از بابت اتهام《 اقدام علیه امنیت ملی از طریق مشارکت در اداره گروه غیرقانونی 》به ۲ سال و ۸ ماه حبس تعزیری و از بابت اتهام《 تبلیغ علیه نظام 》هم به ۸ ماه حبس تعزیری محکوم شد. این حکم در شعبه دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تائید شد.

با اعمال ماده ۱۳۴ مجازات اسلامی اشد مجازات یعنی تحمل ۲ سال و ۸ ماه حبس تعزیری برای نازنین محمدنژاد اجباری شد.‌

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل