بازداشتگاه سپاه پاسداران؛ گزارشی از آخرین وضعیت روناک رضایی دانشجوی بازداشتی در جریان فروریختن برج متروپل آبادان

روناک رضایی

روناک رضایی، دانشجوی بازداشت شده در جریان اعتراضات آبادان بطور بلاتکلیف در بازداشتگاه اطلاعات سپاه پاسداران بسر می برد.‌ وکیل این بازداشتی می کوید: این بازداشتی از ملاقات با خانواده و وکیل خود محروم شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز دوشنبه ۶ تیر ماه ۱۴۰۱، فرزانه زیلابی، وکیل مدافع روناک رضایی که در جریان اعتراضات به فروریختن برج متروپل آبادان بازداشت شده از تداوم بازداشت و بلاتکلیفی موکل خود در بازداشتگاه اطلاعات سپاه خبر داد و در ادامه هم از ممانعت بازپرس و اعمال تبصره ماده ۴۸ آئین دادرسی کیفری به پرونده روناک رضایی خبر داد.

فرزانه زیلابی در تشریح وضعیت موکل خود اعلام کرد:”روناک رضایی دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد علوم اجتماعی، گرایش مطالعات فرهنگی دانشگاه علامه طباطبایی بوده که ششم خردادماه پس از حادثه متروپل و بازداشت‌های پس از آن در آبادان بازداشت شد.”

این وکیل دادگستری افزود:”ابتدا پرونده این دانشجوی بازداشتی در شعبه ۳ دادسرای آبادان مطرح بود که پس از آن به شعبه ۱۲ بازپرسی دادسرای اهواز ارجاع شد. ایشان در حدود یک ماه اخیر در بازداشت بسر برده و حسب اعلام دادسرای آبادان به خانواده، اکنون در بازداشتگاه امنیتی سپاه نگهداری می‌شود.”

وکیل مدافع روناک رضایی تصریح کرد:”از زمان دستگیری تاکنون، دو بار در هفته اول بازداشت با خانواده تماس داشته و آن‌ها پس از آن در بیخبری محض از وضعیت فرزند خود به سر می برند. این دانشجوی بازداشتی، دو بار و آن هم در ساعت ۱۱ شب روز دستگیری و باردوم، یک هفته پس از دستگیری با خانواده خود تماس داشته و آن‌ها از ملاقات با فرزندشان محروم هستند. به عبارت دیگر، خانواده او در دو هفته گذشته، کاملا از فرزند خود و وضعیت او بی خبر هستند.”

زیلابی افزود:”پس از درخواست خانواده روناک رضایی، در تاریخ ۵ تیرماه در مراجعه به بازپرس شعبه ۱۲ دادسرای اهواز، طی لایحه‌ای تقاضای دیدار با او برای اعطای وکالت و امضاء وکالت نامه را داشتم. در حال حاضر، اتهام انتسابی این دانشجوی بازداشتی《فعالیت تبلیغی علیه نظام》هست اما متأسفانه به استناد همان تبصره ناعادلانه ماده ۴۸ قانون آئین دادرسی کیفری با ورود من در این مرحله از دادرسی مخالفت شد.”

لازم به ذکر است، در تاریخ ۶ خردادماه ۱۴۰۱، روناک رضایی، در جریان مجموعه اعتراضاتی که روند آواربرداری و سوء مدیریت بر ساخت و نظارت برج متروپل آبادان برگزار شده بود توسط ماموران اطلاعات سپاه بازداشت شد.

در تاریخ ۲ خرداد ماه ۱۴۰۱، برج متروپُل در آبادان از توابع استان خوزستان در پی عدم رعایت اصول مهندسی و معماری فروریخت که در پی این فاجعه اجساد بیش از ۴۱نفر از جانباختگان از زیر آوار بیرون کشیده شد.

براساس اعلام سازمان نظام مهندسی، وزارت کشور و سایر ارگانهای مرتبط، فساد گسترده ای از سوی هلدینگ‌عبدالباقی برای ساختن این برج در جریان بوده است./ امتداد

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل