دادگاه انقلاب شهرستان صحنه یک شهروند را به حبس و مجازات‌های تکمیلی محکوم کرد

خیرالله حق جویان

دادگاه انقلاب شهرستان صحنه از توابع استان کرمانشاه، خیرالله حق جویان، را به تحمل حبس محکوم کرد.  این شهروند پیش‌تر به مصادیق اتهاماتی همچون فعالیت تبلیغی علیه نظام و توهین به مسئولان، توسط دادگاه انقلاب صحنه یکماه حبس تعزیری و مجازاتهای تکمیلی محکوم کرد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز سه شنبه ۳۱ خردادماه ۱۴۰۱، خیرالله حق جویان، شهروند پیرو آئین یارسان، توسط شعبه دادگاه انقلاب شهرستان صحنه از توابع استان کرمانشاه به تحمل ۱۱ ماه حبس تعلیقی و یک ماه حبس تعزیری محکوم شد.

براساس دادنامه صادره توسط شعبه دادگاه انقلاب شهرستان صحنه که در تاریخ ۳۱ خردادماه ۱۴۰۱ به خیرالله حق جویان ابلاغ شد اتهام این شهروندان پیرو آئین یارسان《فعالیت تبلیغی علیه نظام》و《توهین به مسئولان》عنوان و برهمین اساس به تحمل یک ماه حبس تعزیری و ۱۱ ماه حبس تعلیقی محکوم شده است.

لازم به ذکر است، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات خیرالله حق جویان در تاریخ ۳۰ خردادماه ۱۴۰۱ در شعبه دادگاه انقلاب شهرستان صحنه برگزار شده بود.‌

خیرالله حق جویان، در تاریخ ۷ تیرماه ۱۴۰۰، پس از احضار به شعبه بازپرسی دادسرای شهرستان صحنه و تفهیم اتهام بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه اداره اطلاعات این شهرستان و طی مراحل بازجوئی با صدور وثیقه ای به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان به زندان دیزل آباد استان کرمانشاه منتقل و تا تاریخ ۱۷ تیر ماه ۱۴۰۱ در اعتصاب غذای اعتراضی بسر می برد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید