سیسل کولر و ژاک پاری، فعال کارگری فرانسوی تفهیم اتهام شدند

سیسل کولر و ژاک پاری

رسیدگی به پرونده سیسل کولر و ژاک پاری، دو شهروند اهل کشور فرانسه که در بازداشت نیروهای امنیتی هستند برگزار خواهد شد. این دو فعال کارگری و اهل فرانسه به اتهام‎هایی همچون اجتماع و تبانی به قصد برهم‌ زدن‌امنیت کشور، تفهیم اتهام شده‌اند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز چهارشنبه ۱۵ تیرماه ۱۴۰۱، مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضائیه از تفهیم اتهام سیسل کولر  ۳۷ساله و همسر او ژاک پاری  ۶۹ ساله عضو فدراسیون آموزش و فرهنگ نیروی کار فرانسه که در بازداشت وزارت اطلاعات به‌سر می برند خبر داد.

سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری با رسانه های داخلی ایران در خصوص اتهامات این ۲ فعال کارگری اهل کشور فرانسه مدعی شد:”ضابط خاص به این پرونده ورود کرده و اقداماتی برای «کشف جرم» صورت گرفته است. تعقیب بر اساس دستور قضائی انجام شده و رسیدگی در مرحله دادسرا است. این تحقیقات در مرحله دادسرا واجد محرمانگی است.”

ستایشی در ادامه ادعاهای خود گفت:”در ۱۸ اردیبهشت دستور جلب صادر و تفهیم اتهام شدند. تحت قرار بازداشت موقت هستند و تحقیقات در حال انجام است.”

وی در خصوص مصادیق حقوق اتهامات این ۲ فعال کارگری افزود:”این ۲نفر با اتهامات《اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور》در شعبه بازپرسی دادسرا تفهیم اتهام شدند.

تفهیم اتهامات امنیتی سیسیل کولر و همسر او ژاک پاری در حالی صورت گرفته که این فعال کارگری، صنفی و عضو فدراسیون آموزش و فرهنگ نیروی کار فرانسه، برای بازید و جاذبه های توریستی به ایران سفر کرده بودند.

در تاریخ ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، وزارت اطلاعات با انتشار بیانیه ای ضمن اعلام‌ خبر بازداشت سیسیل کولر، مسئول سندیکای معلمان و عضو فدراسیون آموزش و فرهنگ نیروی کار فرانسه، توسط این ارگان‌ امنیتی مدعی شد:”این زوج فرانسوی در پوشش ویزای توریستی به ایران وارد شدند و پس ارتباط گیری با رضا شهابی، آنیشا اسدالهی، کیوان مهتدی، حسن سعیدی، شعبان محمدی، رسول بداقی، محمد حبیبی، جعفر ابراهیمی، مسعود نیکخواه و اسکندر لطفی، در تلاش برای براندازی نظام، ایجاد ناامنی و آشوب و شکل دهی به اعتراضات صنفی معلمان و کارگران با یکدیگر همکاری می کردند.”

پس از بازداشت این زوج فعال کارگری و صنفی اهل کشور فرانسه در ایران، ایو ورییر، رهبر سندیکای نیروی کارگری و کار فرانسه اعلام کرد:”سیسیل کولر و همسرش همزمان با تعطیلات عید پاک به ایران سفر کرده بودند و مقامات این کشور به طرز ناعادلانه ای آنان را دستگیر و زندانی کردند.”

ایو ورییر، دلایل اعلام شده از سوی حکومت جمهوری اسلامی را برای توجیه دستگیری و بازداشت آنان کاملاً بی اساس خواند. / میزان،

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید