بازداشت و بلاتکلیفی چهار فعال صنفی معلمان دیواندره در یکی از بازداشتگاه‎‌‌های وزارت اطلاعات سنندج

امید شاه محمدی، هیوا قریشی، پرویز احسنی و کاوه محمدزاده

چهار تن از فعالان صنفی معلمان شهرستان دیواندره به نام‌های امید شاه محمدی، هیوا قریشی، پرویز احسنی و کاوه محمدزاده، بطور بلاتکلیف در بازداشتگاه وزارت اطلاعات در سنندج  به سر می برند.‌

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز پنج‎شنبه 16 تیر ماه ۱۴۰۱، امید شاه محمدی، هیوا قریشی، پرویز احسنی و کاوه محمدزاده، چهار تن از فعالان صنفی فرهنگیان اهل شهرستان دیواندره و محبوس و بلاتکلیف در بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج بسر می برند.

براساس این گزارش، علیرغم گذشت مدت زیادی از تاریخ بازداشت و آنها از شهرستان دیواندره به بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج، از حقوق اولیه یک متهم شامل ملاقات، تماس با خانواده و دسترسی به وکیل، محروم و در وضعیت بلاتکلیف بسر می برند.

لازم به ذکر است، هیوا قریشی، امید شاه محمدی، پرویز احسنی و کاوه محمدزاده، در تاریخ ۲۵ خردادماه ۱۴۰۱، توسط ماموران اداره اطلاعات دیواندره بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات این شهرستان منتقل و اواخر خردادماه ۱۴۰۱، به بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج مرکز استان کردستان منتقل شدند و اوایل تیر ماه هم قرار بازداشت آنها تمدید شد.

همچنین، امید شاه محمدی، پیش از این هم در تاریخ ۲۱ آبان ۱۳۹۷، توسط ماموران اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت و در تاریخ ۲۹ آذر ماه ۱۳۹۷، با تودیع وثیقه ای به مبلغ ۱۰۰ میلیدن تومان آزاد شده بود.

با آغاز مراحل دادرسی امید شاه محمدی به اتهام اقدام علیه امنیت ملی، توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب سنندج محاکمه و به تحمل ۱ سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم در شعبه دادگاه تجدیدنظر استان کردستان عینا تائید شد.

امید شاه محمدی، در تاریخ ۱۹ خرداد ۱۳۹۸، برای تحمل ۱ سال حبس تعزیری محکوم شده خود به شعبه اجرای احکام دادسرای شهر سنندج احضار و پس از بازداشت به زندان مرکزی سنندج منتقل شد.‌

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید