متین حسنوند، زندانی سیاسی محبوس در زندان ماکو با اعزام به مرخصی به زندگی خود پایان داد

متین حسنوند

متین حسنوند، زندانی سیاسی محبوس در زندان ماکو پس از اقدام به خودکشی جان باخت.  او پیش‎تر به اتهام عضویت و همکاری در یکی از احزاب کرد مخالف نظام، توسط دادگاه انقلاب ارومیه به پنج سال حبس و تبعید محکوم شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز چهارشنبه ۱۵ تیر ماه ۱۴۰۱، متین حسنوند، اهل اشنویه و زندانی سیاسی در پی محرومیت از حق امید به زندگی پس از اعزام به مرخصی از طریق حلق آویز کردن خود جان باخت. متین حسنوند در حال تحمل دوران حبس تعزیری پنج ساله توام با تبعید خود در زندان شهرستان ماکو بود.

براساس این گزارش، متین حسنوند، در تاریخ ۱۴ تیر ماه ۱۴۰۱، پس از تودیع وثیقه از زندان شهرستان ماکو به مرخصی اعزام و روز ۱۵ تیر ماه پس از حلق آویز کردن خود جان باخته است.

لازم به ذکر است، متین حسنوند، در تاریخ در سال ۱۳۹۹، هنگامی دوران خدمت سربازی خود را در یکی از پادگان های شهرستان اشنویه سپری می کرد به اتهام «همکاری با یکی از احزاب کرد مخالف نظام» بازداشت و به بازداشتگاه یکی از ارگانهای امنیتی در ارومیه منتقل و پس از اتمام مراحل بازجویی به زندان مرکزی ارومیه منتقل شد.

با آغاز مراحل دادرسی، متین حسنوند، توسط شعبه دادگاه انقلاب ارومیه به اتهام «عضویت و همکاری در یکی از احزاب اپوزیسیون مخالف حکومت ایران» محاکمه و به تحمل ۵ سال حبس تعزیری و تبعید به زندان ماکو محکوم شد.

با آغاز دوران حبس، متین حسنوند سه سال از مجموع حبس تعزیری ۵ ساله خود را در زندان مرکزی ارومیه تحمل و سپس به زندان شهرستان ماکو تبعید شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید