دادسرای زندان اوین؛ ابوالفضل نژادفتح، فعال صنفی دانشجویان دانشگاه تهران احضار و جهت تحمل محکومیت حبس بازداشت و راهی زندان شد

ابوالفضل نژادفتح

ابوالفضل نژادفتح، برای سپری کردن دوران حبس تعزیری خود به زندان اوین منتقل شد.  او پیش‌تر توسط دادگاه انقلاب تهران به اتهام‌های اجتماع و تبانی و تبلیغ علیه نظام، محاکمه و به پنج سال حبس محکوم شده بود. ‌های

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز دوشنبه ۲۰ ایر ماه ۱۴۰۱، ابوالفضل نژادفتح، دانشجوی رشته انسان شناسی و فعال صنفی دانشجویان دانشگاه تهران، برای تحمل دوران حبس تعزیری پنج ساله خود از بابت پرونده بازداشت او در جریان‌اعتراضات سراسری آبان‌۱۳۹۸، پس از احضار به شعبه اجرای احکام دادسرای زندان اوین بازداشت و به اندرزگاه چهار این زندان منتقل شد.

براساس این گزارش، ابوالفضل نژادفتح، در خالی برای تحمل حبس تعزیری خود بازداشت شده که با علائمی شبیه به کرونا مواجه است و درخواست مهلت او از مسئولان اجرای احکام دادسرای زندان اوین رد شده است.

لازم به ذکر است، ابوالفضل نژاد فتح، در تاریخ ۳۰ آبان ماه ۱۳۹۸، توسط ماموران امنیتی بازداشت و پس از طی مراحل بازجوئی و تکمیل پرونده جهت ارجاع به دادگاه در تاریخ ۲۷ آذر ماه ۱۳۹۸، با تودیع قرار وثیقه ای به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان آزاد شد.

با آغاز مراحل دادرسی، در تاریخ ۱۳ بهمن ماه ۱۳۹۸، ابوالفضل نژادفتح، توسط شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران محاکمه و در تاریخ ۱۷ فروردین ماه ۱۳۹۹، از بابت اتهامات اجتماع و تبانی و تبلیغ علیه نظام، در مجموع به تحمل ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد.

با اعلام اعتراض در تاریخ ۲۷ خرداد ماه ۱۳۹۹، این حکم با استناد به ماده ۴۵۰ از قانون مجازات اسلامی که برعدم ضرورت تشکیل جلسه تجدیدنظر با حضور متهم و وکیل مدافع وی تاکید می کند بدون تشکیل جلسه دادرسی توسط احمد زرگر در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران‌ عینا تائید شد.

با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، اجرای پنج سال از مجموع این مدت برای ابوالفضل نژادفتح لازم به اجرا است.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل