بازداشتگاه بند ۲۰۹ زندان اوین؛ تداوم بازداشت و بلاتکلیفی آنیشا اسداللهی و کیوان مهتدی

آنیشا اسداللهی و کیوان مهتدی

آنیشا اسداللهی و کیوان مهتدی، فعالین کارگری با گذشت بیش از دو ماه کماکان در بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین در بازداشت و بلاتکلیفی به سر می‌برند. هنوز از اتهام‌های وارده به این دو فعال کارگری اطلاعی در دست نیست.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز سه شنبه ۲۱ تیرماه ۱۴۰۱، آنیشا اسداللهی و کیوان مهتدی، فعالین کارگری با گذشت بیش از دو ماه کماکان در بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین بازداشت و در بلاتکلیفی به سر می برد.

این شهروندان از بیش از سه هفته پیش از حق تماس تلفنی و ملاقات با خانواده های خود محروم هستند. این محرومیت با دستور محمود حاج مرادی، بازپرس شعبه دوم دادسرای اوین صورت گرفته است.

امروز علی اسداللهی برادر حانم اسداللهی طی یادداشتی در صفحه شخصی خود با اشاره به اینکه خواهرش از ۱۶ روز پیش از سلول چند نفره به یک سلول انفرادی منتقل شده، نوشت: «۲۴ روز است که از آنیشا اسدالهی هیچ خبری نیست. دیروز مادرم به اوین رفت و مسئول شعبه ۲ بازپرسی عنوان کرد که بازجویی تمام نشده و فعلاً از ملاقات خبری نیست. تماس هم نمی‌گذارند بگیرد. این چه جور بازجویی‌ست که بعد از ۶۴ روز به نتیجه نرسیده؟ دختر دسته‌گل را گروگان گرفته‌اند و ۴۷ روز از ۶۴ روز بازداشت، در انفرادی نگه داشته‌اند.»

روز شنبه ۱۸ تیرماه نیز خانواده آنیشا اسداللهی به همراه خانواده تعدادی از فعالین صنفی بازداشتی پس از حضور در دادسرای اوین در خصوص پیگیری وضعیت آنها، با عدم پاسخگویی مسئولان مواجه شدند.

پیش از این نیز یک منبع نزدیک به خانواده این شهروندان به هرانا گفته بود: «روز پنجشنبه ۲ تیر، خانواده آنها جهت ملاقات با فرزندانشان به زندان اوین مراجعه کرده که مسئولان زندان از انجام این امر ممانعت به عمل آورده اند. این شهروندان پیشتر به خانواده هایشان گفته بودند مراحل بازجویی آنها به اتمام رسیده است و با این وجود مسئولان از تعیین قرار به جهت آزادی موقت آنها تا پایان مراحل دادرسی امتناع می کنند.»

کیوان مهتدی و آنیشا اسداللهی در تاریخ ۱۹ اردیبهشت‌ماه امسال، توسط نیروهای امنیتی در منزل خود بازداشت و سپس به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شدند. قرار بازداشت این زوج فعال کارگری اواخر خردادماه به مدت یک ماه دیگر تمدید شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید