اعدام دو زندانی به اتهام «قتل عمد» و «مواد مخدر» در زندان دستگرد اصفهان

محسن صفری و امیرحسین آبادی

حکم اعدام دو زندانی به نام‌های محسن صفری و امیرحسین آبادی، که به ترتیب به اتهام مواد مخدر و قتل عمد پیش‌تر به اعدام محکوم شده بودند در زندان دستگرد اصفهان به اجرا درآمد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ سحرگاه چهارشنبه ۲۲ تیر ماه ۱۴۰۱، امیرحسین آبادی، اهل لنجان، زندانی متهم به قتل عمد در زندان دستگرد اصفهان اعدام شد.

همچنین سحرگاه دوشنبه ۳۰ خردادماه ۱۴۰۱، محسن صفری، اهل کلیشاد، زندانی متهم به جرایم موادمخدر و مبتلا به بیماری اختلال دو قطبی، در زندان دستگرد استان اصفهان اعدام شدند.‌

یک منبع مطلع  در این‌باره گفت: “امیرحسین آبادی اهل لنجان اصفهان بود و از حدود سه سال پیش بازداشت و به اعدام محکوم شده بود.”

این منبع در ادامه افزود:”محسن صفری از حدود دو سال پیش بازداشت و در زندان به سر میبرد. این زندانی در اردیبهشت ماه، دو بار برای اعدام به انفرادی منتقل شد. ولی هربار به دستور پزشکی قانونی به بند برگردانده شد. چون پرونده پزشکی داشت و پزشک قانونی تایید کرده بود که سابقه بیماری اختلال دوقطبی و روانی دارد. ولی در آخر پرونده او را مختومه اعلام کردند و بیماری را رد کردند. او دارای یک فرزند خردسال بود و در زمانی که بازداشت بود، فرزندش متولد شده بود.”

اجرای احکام اعدام امیرحسین آبادی و محسن صفری، تا لحظه تنظیم این گزارش توسط رسانه‌های رسمی داخل ایران و یا منابع رسمی اعلام نشده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید