گزارشی از آخرین وضعیت پرویز برزو، زندانی عقیدتی محبوس در زندان عادل آباد شیراز

زندان عادل آباد شیراز

پرویز برزو، زندانی عقیدتی محبوس در زندان عادل آباد شیراز، در حال سپری کردن دوران حبس تعزیری خود است. او پیش‌تر به اتهام تشکیل گروه و دسته به قصد برهم زدن امنیت کشور، اقدام‌علیه امنیت ملی از طریق عضویت و فعالیت در گروههای معاند نظام، به به چهار سال و شش ماه حبس محکوم شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز جمعه ۲۴ تیر ماه ۱۴۰۱، پرویز برزو، فرزند ناصر، اهل شیراز مرکز استان فارس، زندانی نوکیش مسیحی محبوس در زندان عادل آباد شیراز در حالی که دوران حبس تعزیری چهار سال و شش ماه خود را سپری می کند با درخواست آزادی مشروط او مخالفت شده است.

یک منبع مطلع در این‌باره گفت:”علیرغم اینکه پرویز برزو از مجموع حبس تعزیری چهار سال و شش ماه خود نزدیک به سه سال را سپری کرده به علت مخالفت ضابط امنیتی و دادستان با درخواست آزادی این زندانی عقیدتی مخالفت شده است.”

لازم به ذکر است، پرویز برزو، در تاریخ ۲۹ شهریور ماه ۱۳۹۹، توسط ماموران اداره اطلاعات شیراز بازداشت و به بازداشتگاه پلاک ۱۰۰ این ارگان امنیتی منتقل شد.

پس از اتمام مراحل بازجویی و تفهیم اتهام، پرویز برزو در تاریخ ۲۹ آبان ماه ۱۳۹۹، توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب شیراز به ریاست محمود ساداتی محاکمه و به اتهام تشکیل گروه و دسته به قصد برهم زدن امنیت کشور، اقدام‌علیه امنیت ملی از طریق عضویت و فعالیت در گروههای معاند نظام، در مجموع به تحمل هشت سال و هفت ماه و ۱۷ روز حبس تعزیری محکوم شد.

پس از ابلاغ حکم و اعلام تسلیم به رای با توجه به کاهش یک‌چهارم از مجموع حبس تعزیری و اعمال ماده ۱۳۴ قاندن مجازات اسلامی، پرویز برزو، به تحمل چهار سال و شش ما حبس تعزیری لازم به اجرا محکوم شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید