بازداشت چهار نوکیش مسیحی توسط نیروهای امنیتی در نیشابور

نوکیش مسیحی

چهار نوکیش مسیحی در نیشابور توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند. بازداشت این شهروندان مسیحی همراه با ضبط بعضی از وسایل شخصی این افراد صورت گرفته است. هنوز از اتهام های وارده به این شهروندان اطلاعی در دست نیست.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ چهار شهروند نوکیش مسیحی در نیشابور توسط ماموران اطلاعات سپاه دستگیر شدند.

بر اساس این گزارش ۱۶ شهروند در یک کلیسای خانگی حضور داشته اند که ۱۲ تن از آنها پس از بازجویی، همان روز با اخذ تعهد آزاد شده و چهار تن دیگر توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

سه نفر از این شهروندان پس از مدتی در یک تماس تلفنی با خانواده‌های خود عنوان کردند که به زندان نیشابور منتقل شده اند و قرار بازداشت آنها برای مدت ۲ ماه صادر شده است. اما یک تن دیگر که هویت وی رضا رادمنش، ۶۵ ساله، متولد تهران و ساکن نیشابور عنوان شده به مشهد منتقل شده و تا زمان تنظیم این گزارش اطلاعی از وضعیت وی در دست نیست.

بنا بر این گزارش آقای رادمنش به سرطان مبتلاست و باید تحت مراقبت‌های پزشکی باشد.

به گفته یک منبع مطلع، افرادی که درصدد پیگیری وضعیت این شهروندان بودند نیز از سوی ماموران مورد تهدید به بازداشت قرار گرفته اند و برخی از اعضای این کلیسا هم احضار شده و از آنان تعهد کتبی گرفته شده است.

همچنین ماموران امنیتی در زمان بازداشت اقدام به بازرسی محل کرده و ۱۰ جلد کتب دینی و تلفن همراه این شهروندان را ضبط کرده و با خود برده اند./به نقل از محبت نیوز،

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید