ندامتگاه مرکزی کرج؛ منوچهر بختیاری، زندانی سیاسی در پی اعلام اعتصاب غذا به سلول انفرادی منتقل شد

منوچهر بختیاری

منوچهر بختیاری، پدر جان باخته پویا بختیاری، و زندانی محبوس در زندان مرکزی کرج، با انتشار فایل صوتی از زندان، در پی بازداشت مادران دادخواه به سلول انفرادی منتقل و از انتقال وی به سلول انفرادی دست به اعتصاب غذا زده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ طی روزهای اخیر، منوچهر بختیاری، زندانی سیاسی محبوس در ندامتگاه مرکزی کرج، علیرغم ضعف شدید جسمانی و اعتصاب غذا به سلول انفرادی منتقل شد. منوچهر بختیاری در حال تحمل حبس تعزیری سه سال و شش ماه خود است.

یک منبع مطلع در این‌باره گفت:”منوچهر بختیاری پس از اطلاع یافتن از بازداشت ناهید شیرپیشه و جمعی از مادران و خانواده های جان باختگان اعتراضات آبان ۱۳۹۸، در اعتراض به این‌ رویه غیرقانونی اعتصاب غذا کرد و از سایر خانواده های دادخواه و شهروندان ایران خواسته تا در حمایت از بازداشت شدگان با برگزاری اعتراضات سراسری اینگونه برخوردها را محکوم کنند در پی این عکس العمل از طرف آقای بختیاری مسئولان زندان او را به سلول انفرادی منتقل کردند.”

انتقال منوچهر بختیاری به سلول انفرادی به علت اعتراض او به بازداشت و سرکوب خانواده های جانباختگان اعتراضات آبان ۱۳۹۸ در حالی صورت گرفته که این زندانی سیاسی از بیماری فتق روده، نارسایی پروستات و ناراحتی کلیه در رنج است و از حق اعزام به مرکز درمانی تخصصی خارج از زندان محروم است.

لازم به ذکر است،‌ منوچهر بختیاری در تاریخ ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ با حکم‌ شعبه ۷ اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب استان البرز، توام با ضرب و شتم بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه برای تحمل حبس به ندامتگاه مرکزی کرج منتقل شد.

منوچهر بختیاری، در مراحل دادرسی توسط شعبه یک دادگاه انقلاب کرج به اتهام، اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور، محاکمه و به تحمل ۳ سال و ۶ ماه حبس تعزیری، تحمل ۲ سال و ۶ ماه تبعید و همچنین ۲ سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شد. این حکم در شعبه دادگاه تجدیدنظر استان البرز عینا تائید و پرونده او به شعبه ۷ اجرای احکام دادسرای استان البرز ارجاع شده بود.

پدر پویا بختیاری، پیشتر هم در تاریخ ۱۷ فروردین ۱۴۰۰، به همراه تنی چند از خانواده های جان باختگان اعتراضات آبان ۱۳۹۸، در اصفهان پس از توقف اتوبوس حامل آنها توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد و در تاریخ ۱۸ فروردین ماه ۱۴۰۰ به همراه ناهید شیربیشه آزاد شدند.‌

همچنین در تاریخ ۲۳ تیر ماه ۱۳۹۹، در حالی که منوچهر بختیاری در جزیره کیش بسر می برد توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از انتقال به تهران و یکی از بازداشتگاههای امنیتی در تاریخ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹، مادر منوچهر بختیاری از اعتصاب غذای فرزند خود خبر داد و در نهایت منوچهر بختیاری در تاریخ ۱۵ آذر ۱۳۹۹، پس از تحمل حدود ۵ ماه بازداشت، با قرار وثیقه آزاد شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل