سپیده رشنو، داستان‌نویس و ویراستار ۲۸ ساله به اتهام «کشف حجاب» بازداشت شد

سپیده رشنو

سپیده رشنو، داستان‌نویس و ویراستار ۲۸ ساله در پی اعتراض به تذکر حجاب در اتوبوس بی‌‌آرتی بازداشت شده و «آمر به معروف» و عامل تهدید و حمله فیزیکی، آزاد است. فارس از شناسایی و پیگرد معترضان دیگر خبر داد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز دوشنبه، ۲۸ تیرماه 1401، سپیده رشنو، داستان‌نویس و ویراستار ۲۸ ساله در پی اعتراض به تذکر حجاب در اتوبوس بی‌‌آرتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است.

بر اساس این گزارش، صبح شنبه ۲۵ تیر اتفاق افتاد. «آمر به معروف» تهدید می‌کند که تصاویر را برای سپاه می‌فرستد. مسافران عامل مزاحمت و تهدید را در اولین ایستگاه بیرون انداختند اما دوشنبه گذشته خبرگزاری امنیتی فارس نزدیک به سپاه پاسداران نوشت: «خانم بدحجاب که عضو یک شبکه سازمان یافته کشف حجاب و مرتبط با مسیح علی‌نژاد بوده، تا قبل از غروب همان روز دستگیر شد.»

به‌کارگیری کلمه «شبکه» در «خبر» فارس احتمالا از پرونده‌سازی برای سپیده رشنو حکایت دارد.

در همان حال عامل اصلی درگیری، فردی که به راستی عضو یک شبکه درهم‌تنیده حکومتی است و زیر عنوان «آمران به معروف» شناخته می‌شوند و کارشان هم تعرض کلامی و گاهی هم حتی تعرض فیزیکی است آزادانه به زندگی خود ادامه می‌دهد و قانون هم از او حمایت می‌کند. کاربران نام او را رایحه ربیعی عنوان کرده‌اند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید