زندان اوین؛ حمید حاج جعفر کاشانی، زندانی سیاسی، به زندان رجایی شهر کرج تبعید شد

حمید حاج جعفر کاشانی

حمید حاج جعفر کاشانی، زندانی سیاسی از زندان اوین به زندان رجایی شهر منتقل شد. این زندانی سیاسی به جای انتقال به بیمارستان به زندان رجایی شهر کرج تبعید شده است. او هفته گذشته به جهت بیماری‌ کلیه، به بیمارستان منتقل شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز چهارشنبه ۲۹ تیر ماه ۱۴۰۱، حمید حاج جعفر کاشانی، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین به جهت ادامه حبس خود به زندان رجایی شهر کرج تبعید شد. این زندانی سیاسی در حال سپری کردن بخشی از حبس تعزیری چهار سال و دو ماه خود است.

یک منبع مطلع در این‌‌باره گفت:”حمید حاج جعفر کاشانی از زندان اوین به زندان رجائی شهر کرج منتقل شد و این در حالی است او از بیماری‌ کلیه توام با درد در رنج است و هفته گذشته به بیمارستان طالقانی تهران اعزام شده بود و قرار بود این هفته هم برای تکمیل مراحل درمانی به آن بیمارستان اعزام شود اما به زندان رجائی شهر در کرج منتقل شد.”

لازم به ذکر است، حمید حاج جعفرکاشانی، در تاریخ ۲۵فروردین ماه ۱۳۹۹، به صورت زودهنگام، در حالی که تنها ۴ ماه از مدت زمان محكومیت حبس پرونده دوم او باقی مانده بود، از زندان اوین آزاد شد اما در همان زمان به او اعلام شد که پرونده باز دیگری در دادسرای زندان اوین دارد و باید برای رسیدگی به این پرونده به آنجا مراجعه کند.

این زندانی سیاسی، از بابت پرونده سوم خود در تاریخ ۲۳ دی ماه ۱۳۹۹، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ایمان افشاری از بابت اتهام اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام، در مجموع به تحمل ۴ سال و ۲ ماه حبس تعزیری و همچنین ۲ سال محرومیت از عضویت در گروههای سیاسی، فرهنگی و اجتماعی و همچنین ۲ ماه کار اجباری در بنیاد شهید محکوم شد. این حکم در شعبه دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تائید و به او ابلاغ شد و در آبان ماه ۱۳۹۹، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

حمید حاج جعفر کاشانی، در سال ۱۳۹۷ در شهرستان قائم شهر توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از انتقال به سلول انفرادی و طی مراحل بازجوئی و تفهیم اتهام در مرداد ماه سال ۱۳۹۸، از زندان قائم شهر به زندان اوین منتقل شد.

با آغاز مراحل دادرسی، پرونده حمید حاج جعفر کاشانی، توسط شعبه ۲ دادگاه انقلاب ساری از بابت اتهامات توهین به رهبری و فعالیت تبلیغی علیه نظام، در مجموع به تحمل ۳ سال حبس تعزیری محکوم شد که با اعمال ماده ۱۳۴ از قانون مجازات اسلامی ۲ سال آن لازم به اجرا بود.

این فعال مدنی، پیش از این هم در تیر ماه سال ۱۳۹۶، از بابت اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق عضویت در گروهها و جمعیت‌هایی که به منظور براندازی نظام جمهوری اسلامی تشکیل شده، توسط ماموران وزارت اطلاعات در تهران بازداشت و پس از انتقال به سلول انفرادی در بند امنیتی ۲۰۹ این ارگان امنیتی و طی مراحل بازجوئی و بازپرسی به اندرزگاه ۴ زندان اوین منتقل شد.

در آن پرونده با آغاز مراحل دادرسی که در چند جلسه برگزار شده حمید حاج جعفر کاشانی در مهر ماه سال ۱۳۹۶، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی وقت شعبه مذکور ماشالله احمدزاده، محاکمه و با توجه به عدم وجود اسناد و ادله کافی از اتهام اول تبرئه شد اما فقط از بابت اتهام《فعالیت تبلیغی علیه نظام》به تحمل ۳ ماه ۱ روز حبس تعزیری محکوم شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید