زندان شیبان اهواز؛ رضا عچرش، زندانی سیاسی، با اتمام دوران محکومیت خود از زندان آزاد شد

رضا عچرش

رضا عچرش، زندانی سیاسی محبوس در زندان شیبان اهواز پس از اتمام دوران حبس آزاد شد. او پیش‌تر توسط دادگاه انقلاب اهواز، به اتهام‌هایی همچون جاسوسی، همکاری با گروه‌های مخالف نظام و تبلیغ علیه نظام، به شش سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز دوشنبه ۲۷ تیر ماه ۱۴۰۱، رضا عچرش، فعال مدنی، فرزند سعید، اهل سوسنگرد، از توابع استان خوزستان و زندانی سیاسی محبوس در زندان شیبان‌ اهواز پس از تحمل حبس تعزیری شش ساله خود آزاد شد.

بر اساس این گزارش، رضا عچرش، در تاریخ ۱۰ مردادماه ۱۳۹۵، توسط ماموران اطلاعات سپاه پاسداران در اهواز مرکز استان خوزستان بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه این ارگان امنیتی و طی مراحل بازجویی و بازپرسی تفهیم اتهام شد.

رضا عچرش، پس از طی مراحل بازجویی و تفهیم اتهامات جاسوسی، همکاری با گروههای مخالف نظام و تبلیغ علیه نظام، توسط شعبه ۲ دادگاه انقلاب اهواز به ریاست قاضی زارع، محاکمه و در مجموع به تحمل ۱۱ سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم توسط شعبه دادگاه تجدیدنظر استان خوزستان عینا تائید شد.

با اعمال ماده ۱۳۴ از قانون مجازات اسلامی اشد مجازات یعنی شش سال حبس تعزیری برای رضا عچرش لازم به اجرا شد.

این زندانی سیاسی، در سال ۱۳۹۹ پس از تودیع وثیقه ای به مبلغ ۱ میلیارد تومان به مرخصی استعلاجی اعزام شد و طی این مدت ۲ عمل جراحی انجام داد که منجر به بریده شدن بخشی از روده اش شد و در تاریخ ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹، در حالی که برای درخواست تمدید مرخصی به دفتر شعبه ۸ دادگاه انقلاب اهواز مراجعه کرده بود بازداشت و جهت تحمل ادامه حبس به زندان شیبان اهواز منتقل شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید