محبوبه رضایی و رحیمه یوسف زاده، پس از اتمام مراحل بازجویی آزاد شدند

محبوبه رضایی مادر پژمان قلی پور و رحیمه یوسف زاده، مادر نوید بهبودی، از جان باخته گان آبان ۹۸، با اتمام مراحل بازجویی، از بازداشتگاه به صورت موقت با تودیع قرار کفالت و وثیقه به صورت موقت آزاد شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ عصر روز دوشنبه سه مردادماه ۱۴۰۱، رحیمه یوسف زاده مادر نوید بهبودی به همراه محبوبه رمضانی مادر پژمان قلی پور، پس از طی مراحل بازجویی آزاد شدند.

براساس این گزارش، آزادی محبوبه رمضانی و رحیمه یوسف زاد، پس از طی بازجویی های فشرده صورت گرفته اما تا لحظه تنظیم این گزارش از میزان وثیقه یا قرار کفالت تودیع شده برای آزادی آنها اطلاعی در دسترس نیست.

لازم به ذکر است، در تاریخ ۲۰ تیر ماه ۱۴۰۱، محبوبه رمضانی و رحیمه یوسف زاده، در پی یورش ماموران امنیتی به منزل شخصی رحیمه یوسف زاده پس از تفتیش منزل و ضبط وسائل شخصی آنها بازداشت شده بودند.‌

نوید بهبودی، در جریان اعتراضات سراسری آبان ۱۳۹۸ پس از اصابت گلوله مستقیم توسط ماموران امنیتی در شهرقدس از توابع استان تهران جان باخت.

همچنین، پژمان قلی پور، در جریان اعتراضات سراسری آبان ۱۳۹۸ بر اثر شلیک مستقیم گلوله جان خود را از دست داد.

در همین زمینه، خبرگزاری فارس، وابسته به ارگانهای امنیتی ایران مدعی شد:”تعدادی از عناصر مجری دستورات بیگانگان، روز در جلسه‌ای که برای ایجاد اغتشاش، برگزار شده بود، توسط ماموران امنیتی بازداشت شدند. رابط مالی خارجی آن‌ها نیز در عملیات جداگانه‌ای دستگیر شده است.”

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید